Vilka backar är öppna ?

• Trådstartare Trådstartare ick
  • Start datum Start datum

ick

Medlem
Vilka backar är öppna ?
Hej

Är det någon som vet vilka backar som har öppnat ? Finns det någa backar som öppnat ? Snörapporten är ju inte direkt up to date...

Vilka backar är öppna ?
chillll men vemdalen.... jag ska upp dit på annnandagen och jag blev förbannat glad när jag läste dtta inlägg:D

Vilka backar är öppna ?
Hemavan och Tärnaby är öppna. Tärnaby har haft öppet sedan slutet av oktober och from 26 december är alla pister i Hemavan/Tärnaby öppna, även kungsliften.

Senast ändrad:
Vilka backar är öppna ?
I Vemdalen:)

rimg.app

Vilka backar är öppna ?
I Borgafjäll är båda liftarna öppna och det finns gott om snö i alla backar.Bara natursnö som ligger lätt och djup även i granskogen. Enligt Peter på hotellet var det en meter i terrängen på fredagen. Taken och granarna är då väl tyngda av snö.

Väldigt lite folk i backarna fre-söndag v 50 när jag var där. Här finns offpistpotential. Vi tänkte ta en liten tur med snöskoterhämtning men den blev inställd av arrangören pga att skoterleden var blockerad av omkullfallna träd (?!) Det blåste mycket på fredagen, kanske därför.

Vilka backar är öppna ?
I Kittelfjäll är det fantastiskt mycke snö.
En stabil bas av betongsnö (novemberdumpen regnade ihop lite grann) ger en fin botten i skogen. Ovanpå den ett djupt lager av puder. Även om det är lite uppåkt efter helgen som varit :)
80-90 cm på riktigt. (Och självklart mer där det drevat ihop)

Vilka backar är öppna ?
Ramundberget hade 35 pister öppna helgen 16-17. Det fanns många små hopp och ett par st lite större. Inte så många rails, 2-3 st.

Tillbaka
Topp