Vilka bindningar ska jag köpa?

krulliton

Ny medlem
Tjena!

Jag har precis köpt en Burton Meateater Sweet talker och jag vet inte vilka bindningar jag ska köpa. Det måste ju vara Burton bindningar eftersom det är nästan bara Burton bindningar som passar.

Hur stor skillnad är det egentligen på bindningar? kommer jag märka någon skillnad om jag köper en dyrare bindning? Är det märkbar skillnad på Custom, Mission, Restricted och Malavita bindningar? Jag kommer åka mest i offpisten och lite i parken. Skulle uppskatta väldigt mycket om jag kunde få några förslag på olika bindningar :)

Jag har skostorlek 42 och jag väger 80 kg.

Tack på förhand!

Senast ändrad:
köp inget asdyrt och inget billigt - lägg dig i mitten...

de dyrare brukar vara lite styvare och se coolare ut typ co2 p1 osv... om man gillar det...
cartel, restricted cartel, malavita, och mission typ mittemellan pris och styvhetsmässigt...

deltab0arder sa:
köp inget asdyrt och inget billigt - lägg dig i mitten...

de dyrare brukar vara lite styvare och se coolare ut typ co2 p1 osv... om man gillar det...
cartel, restricted cartel, malavita, och mission typ mittemellan pris och styvhetsmässigt...
Okej, jag funderade faktiskt på att köpa en mission. Men vad tycker du om EST? Är det mycket bättre att ha EST eller är det äns någon märkbar skillnad? Är det så att ju styvare bindningen är, desto bättre är den? eller missförstod jag dig?

du missförstod. Dock är det så att en dyrare bindning har finare material i sig som gör den styvare. Vilken styvhet man ska ha beror helt på åkningstyp och vikt.

Om du har ICS system på brädan ska du definitivt köpa EST bindningarna. Jag har bara erfarenhet av burtons tjejbrädor men jag provade en gång att köra med vanliga burtonbindningar på min bräda med ICS system och det var omöjligt att placera bindningar där jag ville ha dem.

krilleee sa:
du missförstod. Dock är det så att en dyrare bindning har finare material i sig som gör den styvare. Vilken styvhet man ska ha beror helt på åkningstyp och vikt.
okej. Vilken styvhet tycker du att jag ska ha om jag kommer åka i offpisten och lite i parken då? Tror du Mission EST blir bra för mig? Jag väger 80 kg.

domino sa:
Om du har ICS system på brädan ska du definitivt köpa EST bindningarna. Jag har bara erfarenhet av burtons tjejbrädor men jag provade en gång att köra med vanliga burtonbindningar på min bräda med ICS system och det var omöjligt att placera bindningar där jag ville ha dem.
Okej men då kör jag på EST. Vad tror du om Mission est?

Tillbaka
Topp