Vilka bindningar ska jag välja?

• Trådstartare Trådstartare Greede
  • Start datum Start datum
JAG HADE MARKER 12M DENGICK SÖNDER TVÅ GÅNGER OCH PAPPA BLEV SÅ ARG SÅ HAN KÖPTE MIG EN NY SALOMON SÅ VAD SOM HÄLST MEN INTE MARKER 12M

de e la kanske inte så jävla smart att ha ett par snowboard biningar på ett par skidor Teddo??

jah har hört att look ska ha jättebra biningar för jibbing mm.

Inte Marker bindningarna iaf för jag köpte ett par PE i höstas med marker 12,0 free och dem pajjade 5ggr innan jag köpte mig ett par look px 12 som har funkat felfritt så mitt svar är ett par look!!

Man kan alltid försöka få över någon skidåkare till brädåkning med hjälp av snygga prylar... snablar.
Ibland blir ju jag nästan skidsugen när jag ser någon snuskigt snygg pjäxa eller så.

Hmm, angående snowboardbindningar på skidor. Måste ju vara någon som provat, med dagens breda plankor borde det ju gå... Totalt off-topic men vafan, man kan ju inte lyckas jämt.

När det gäller bindningar så gillar jag mina Ross Scratch 140 stenhårt, löser ut när dom ska och gör det inte när dom inte ska. Är väl identiska med någon Look-modell om jag förstått det rätt, men annan "design".

Nja... Din vikt gör att du förmodligen inte behöver någon jättefjäder i din bindning.
Åker själv med Marker och har inte stött på några problem med att den löser ut. Tilläggas bör att jag inte jibbar.
Med hänsyn till övriga på forumets negativa erfrenheter av Marker i parken så tycker jag du bör lyssna på dem. Dvs. Köp dig inte problem om du ska jibba mycket. Av dem bindningar conrad har så är väl Look px14 den du bör ha, men den passar enligt dem inte till skidor med över 80mm midja. (Den modellen de erbjuder alltså.)
Frågan är då om du ska köra på en Markerbindning från conrad, eller köpa bara skidan och sedan skaffa en bindning i Sverige. Jag hade köpt skidan från conrad och sedan skaffat en bättre bindning i Sverige.
Förslag: Salomon 810TI (DIN10), Salomon 912TI (DIN12), Look P12 (DIN12,eller jib-modellen, om du får tag på den.), Rossignol Axium 200Scratch (DIN10), eller Rossignol Scratch 120 (DIN12). Rossignol eller Look spelar ingen roll. Look tillverkar Rossignols bindningar.
Vilken av dessa du ska välja beror på hur mycket du vill lägga ut och vilken modell du kan få tag på. Hoppas mitt inlägg kan vara till nytta för dig och lycka till med köpet.

//ph

Det lät som en bra idè ph.
Vad tror du är bäst för mig DIN10 lr DIN12?

Tillbaka
Topp