Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka bindningar till Black Crows Camox Freebird?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Robin." data-source="post: 1237756" data-attributes="member: 172334"><p>Tack för alla svar! Som tur är så får man vänta några månader till innan snön faller så jag hinner nog ta mig en ordentlig funderare. Jag är 175 cm lång och har ett par bd helio 105 midja, 175cm långa med ett par marker kingpin. </p><p></p><p>Jag åker lite i system men målet med hela skidåkningen är att tura så jag vill lägga all min åkglädje där. Varför jag vill gå till en kortare och smalare skida är för att 9/10 av gångerna jag har varit på tur så har det varit skare och vindpinade istoppar när man ska ner, så jag känner inte att bredare midja än 100mm är värt det. Då tar jag hellre en smalare eftersom det så sällan är puder.</p><p></p><p>Varför jag funderar på att behålla kingpin är dels för att spara pengar och dels så känns dom säkrare eftersom häldelen har en glidplatta. Det är också därför som jag har spanat in shift eftersom dom har en platta både fram och bak.</p><p></p><p>Däremot blir det säkert roligare att tura om man sätter en turbindning som tex salomon mtn eftersom hela uppsättningen blir väldigt lätt. Å andra sidan så skiljer det bara några hundra gram mellan salomon mtn och kingpin?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Robin., post: 1237756, member: 172334"] Tack för alla svar! Som tur är så får man vänta några månader till innan snön faller så jag hinner nog ta mig en ordentlig funderare. Jag är 175 cm lång och har ett par bd helio 105 midja, 175cm långa med ett par marker kingpin. Jag åker lite i system men målet med hela skidåkningen är att tura så jag vill lägga all min åkglädje där. Varför jag vill gå till en kortare och smalare skida är för att 9/10 av gångerna jag har varit på tur så har det varit skare och vindpinade istoppar när man ska ner, så jag känner inte att bredare midja än 100mm är värt det. Då tar jag hellre en smalare eftersom det så sällan är puder. Varför jag funderar på att behålla kingpin är dels för att spara pengar och dels så känns dom säkrare eftersom häldelen har en glidplatta. Det är också därför som jag har spanat in shift eftersom dom har en platta både fram och bak. Däremot blir det säkert roligare att tura om man sätter en turbindning som tex salomon mtn eftersom hela uppsättningen blir väldigt lätt. Å andra sidan så skiljer det bara några hundra gram mellan salomon mtn och kingpin? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka bindningar till Black Crows Camox Freebird?
Tillbaka
Topp