Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka bindningar till Black Crows Camox Freebird?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="steglund" data-source="post: 1237909" data-attributes="member: 155837"><p>Det är tveksamt om Kingpin är nämnvärt bättre än en vanlig tech-bindning. Tå-delen är fortfarande likadan som i andra tech-bindningar och den traditionella häl-delen gör nog mest bara en känslomässig skillnad säkerhetsmässigt. Jag har själv fått ett knä söndertrasat av att Kingpin inte löste ut när skidan fick ett slag i sidled. Sannolikheten är större att Shift, Duke PT eller en vanlig alpinbindning hade löst ut, men det går inte att garantera.</p><p>Jag har svårt att se poängen med Kingpin på dagens marknad. Shift är bara marginellt tyngre, men betydligt säkrare och det skiljer inte heller mycket på priset.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="steglund, post: 1237909, member: 155837"] Det är tveksamt om Kingpin är nämnvärt bättre än en vanlig tech-bindning. Tå-delen är fortfarande likadan som i andra tech-bindningar och den traditionella häl-delen gör nog mest bara en känslomässig skillnad säkerhetsmässigt. Jag har själv fått ett knä söndertrasat av att Kingpin inte löste ut när skidan fick ett slag i sidled. Sannolikheten är större att Shift, Duke PT eller en vanlig alpinbindning hade löst ut, men det går inte att garantera. Jag har svårt att se poängen med Kingpin på dagens marknad. Shift är bara marginellt tyngre, men betydligt säkrare och det skiljer inte heller mycket på priset. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka bindningar till Black Crows Camox Freebird?
Tillbaka
Topp