Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka bindningar till Black Crows Camox Freebird?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="xQubeZ" data-source="post: 1238188" data-attributes="member: 166112"><p>Fast Camox freebird får man väl ändå säga är en rätt lätt skida med typ 1400-1500g beroende på längd. Helt okej om OP väljer en shift men personligen tycker jag det är på gränsen till om det är värt den markanta viktökningen. Vad man främst åker avgör nog vilken bindning som är ”bäst” men ska man satsa på shift hade iaf jag satsat på en skida som typ bent chetler 100 eller liknande för att faktiskt få ut lite mer av bindningen.</p><p></p><p>Sen är det ju värt att nämna andra nackdelarna med shiften vs vanlig tech om det planeras att göra mycket turande. Typ att det är as drygt o byta mellan gå och åk läge (iaf om man är van vid vanliga tech). Tar längre tid för du måste ta av dig skidorna vilket också är skönt att slippa om det är djup puder.</p><p></p><p>Kommer du tura 80% av tiden eller mer hade jag valt en ren tech och camox freebird. Ska du åka mer 50/50 pist/tur hade jag valt shiften men en annan skida som är lite tyngre. Kommer vara markant roligare i pisten och inte gå sönder lika lätt och om du ändå har en shift på så är det ju ganska uppenbart att minimera vikten inte är högsta prio och du då kan unna dig några gram till på skidan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="xQubeZ, post: 1238188, member: 166112"] Fast Camox freebird får man väl ändå säga är en rätt lätt skida med typ 1400-1500g beroende på längd. Helt okej om OP väljer en shift men personligen tycker jag det är på gränsen till om det är värt den markanta viktökningen. Vad man främst åker avgör nog vilken bindning som är ”bäst” men ska man satsa på shift hade iaf jag satsat på en skida som typ bent chetler 100 eller liknande för att faktiskt få ut lite mer av bindningen. Sen är det ju värt att nämna andra nackdelarna med shiften vs vanlig tech om det planeras att göra mycket turande. Typ att det är as drygt o byta mellan gå och åk läge (iaf om man är van vid vanliga tech). Tar längre tid för du måste ta av dig skidorna vilket också är skönt att slippa om det är djup puder. Kommer du tura 80% av tiden eller mer hade jag valt en ren tech och camox freebird. Ska du åka mer 50/50 pist/tur hade jag valt shiften men en annan skida som är lite tyngre. Kommer vara markant roligare i pisten och inte gå sönder lika lätt och om du ändå har en shift på så är det ju ganska uppenbart att minimera vikten inte är högsta prio och du då kan unna dig några gram till på skidan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka bindningar till Black Crows Camox Freebird?
Tillbaka
Topp