Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka bindningar till Black Crows Camox Freebird?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kalle_Luzern" data-source="post: 1238367" data-attributes="member: 121331"><p>Oavsett vad som "anses", ser många som kör freeride med Vipec här (då menar jag framförallt på Titlis). Vid mindre kul snöförhållanden även piståkning så klart.</p><p>Edit: visst, om man ska sätta Vipec i fix kategori så är det ju en turbindning, om än som ovan påpekat med lite annorlunda design jämfört med andra techbindningar.</p><p>Kan tillägga att jag kör typ 95% freeride med mina <strong>Tecton</strong>, men tvekar inte att använda dem i pisten på försäsong innan det är bas. Tack vare att häldeln i princip är som en alpinbindning är jag inte nervös ens i väldigt slagiga förhållanden (typ återfrusen spårad kramsnö etc.).</p><p></p><p>Sen förstår jag om folk som väger närmare 100 kg, gillar att köra skitfort, och droppa stort väljer CAST eller någon av de andra hybridbindningarna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kalle_Luzern, post: 1238367, member: 121331"] Oavsett vad som "anses", ser många som kör freeride med Vipec här (då menar jag framförallt på Titlis). Vid mindre kul snöförhållanden även piståkning så klart. Edit: visst, om man ska sätta Vipec i fix kategori så är det ju en turbindning, om än som ovan påpekat med lite annorlunda design jämfört med andra techbindningar. Kan tillägga att jag kör typ 95% freeride med mina [B]Tecton[/B], men tvekar inte att använda dem i pisten på försäsong innan det är bas. Tack vare att häldeln i princip är som en alpinbindning är jag inte nervös ens i väldigt slagiga förhållanden (typ återfrusen spårad kramsnö etc.). Sen förstår jag om folk som väger närmare 100 kg, gillar att köra skitfort, och droppa stort väljer CAST eller någon av de andra hybridbindningarna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilka bindningar till Black Crows Camox Freebird?
Tillbaka
Topp