Vilka bindningar?

Mbyrod

Medlem
Vilka bindningar?
Ska köpa nya skidor till tjejen och funderar på vilka bindningar man ska satsa på. På förra skidorna hade hon Marker M11 Free. Den funkade fint, men kördes bara en vecka. Är ju det billigaste alternativet, men det kanske är värt att lägga lite extra? Blir dock något av de billigare alternativen. Hon väger ca 54 kg och kör rätt lugnt.
Här är alternativen:
http://www.sport-conrad.com/index.asp?disp=kategorie&kat_id=40&art1=70005237

Vilka bindningar?
Alltså, Va ja fattat me marker 11, så har typ alla som ja känner gott sönder , så de kan väl inte skada att lägga på en slant

Vilka bindningar?
Inga fel på Marker 11. Skall funka fint fint för att köra på för henne.

//H

Vilka bindningar?
Jag skulle välja Dynastar PX12 Ti Jibb (vilket jag faktiskt gjorde alldeles nyss till min dotter) eftersom jag är trött på billiga bindningar som faller isär. Sannolikt duger Marker 11 utmärkt (vi litar på Hasse!) för den som inte kör så mycket och hårt men är det frågan om lite tuffare körning är det värt varenda krona att gå upp en klass på bindning.

/MM

Vilka bindningar?
Trots att hasse godkände Marker 11 så funderar jag på:
Atomic FFG 12, som är 20 euro dyrare eller
Salomon Z12 TI, som är 40 euro dyrare.
Någon som har testat dessa eller har en uppfattning?

Vilka bindningar?
Jag köpte FFG12 till frugan och den funkar kanon till henne. Känns skapligt rejäl, stadigare än Marker 11:an men fortfarande ganska billig plast. Det är exakt samma bindning som Z12.

Vilka bindningar?
Rossignol scratch pro ska vara riktigt bra. Har själv köpt den till mina nya skidor:)

Snödjup

Tillbaka
Topp