Vilka deals är riktigt bra på junken?

kanzie

Ny medlem
Efter att ha köpt boots (Burton Ion) är det bindningar och bräda kvar. Jag har ingen aning om vad som är riktigt bra deals på junkyard.se nu när rean härjar så jag behöver lite pointers. Behöver en schysst bräda runt 155cm som skall åka mest pist och park, lite offpist men inget extremt alls. Jag behöver till denna bindningar.

Jag har kikat på Burton Triad i bindningsväg men vet inte om det är lite overkill?
På brädor så är jag helt tom på ideer...

Jag har skrivit en massa mer om funderingar på investeringen i https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=45367.

Men i all enkelthet, utan alla nyanser... vad är tokigt bra deals?

Jag kör med Triad och tycker att de är skitsköna, kostar väl bara runt 1800 på junkrean, det är ett fynd. Är Cartels botten platta och Co2 bakkappa med dialflad som är skitbra. ( kör mest park men de är sköna i pisten med)

köp inte burton bindningar, min erfarenhet är att spännena går sönder skitlätt, köp raiden bindningar istället, sköna och bra kvalité. Själva brädan skulle jag rekomendera kanske Nitro t1 eller Nitro target eftersom jag vet att nitro håller bra kvalité och är sköna. Men om du vill ha en jättehård bräda så ska du inte köpa nitro.

Vore jag dig så skulle jag sattsa på rome agent 154/156, jag har en fast äldre och den är den skönaste brädan jag någonsin åkt på.

Ett par fluxbindingar på det vore väl oslagbart ?

Föresten, spana in ripcurl brädn på boardstore.se. Den är nedsatt från 4399 till 1000kr :)

Håller med. Burton bindingar är inte sköna för foten och går sönder...

Flux är klockrent. Går aldrig sönder (mjo...?). och är så j*vla sköna att du längtar till dem. Var tvungen att åka på cartel en vecka nu i Åre pga fars fot inte gillade dem alls (brutna saker i foten) och fluxen var skönare för honom.

Ride LX är en prisvärd billig binding som fan håller för allt, förutom plast flörparna Bättre "pump" får du hitta. Byggda i Alu. så de går inte sönder för NÅGOT (Far min testade att kracha, hårt, foten fick sönder och böjde bindingen bara).

Ride LX för 1300 kr skulle jag tagit, om jag inte fick tag i Flux för en bra peng! 2700 kr är saftigt ändå och om ma inte åker mycket så vette fan.

Jag må vara blind men jag hittar varken Flux eller Ride LX på junkyard eller boardstore (som f.ö. har en idiotisk lösning där man itne får högerklicka vilket gör att man inte kan direktlänka till produkter).

2700 är saftigt som attan...jag måste nog under 2000 för bindningen om möjligt. För 2700 får jag ju ett par Triad-bindningar och som jag förstått det är det djävligt bra saker också... eller har jag fått det om bakfoten (hehe)?

Aaah... ser fint ut. Funderar skarpt på dessa: "Super Titan - Pearl white" - H07
Men det bekymrar mig lite att det inte verkar leka med Burton-brädor ur lådan utan då måste speciella grejer till. Nu har jag ännu inte någon bräda men tittar mycket på just Burtons brädor och har ett par Burton Ion-boots.

Finns det någon speciell av Flux-bindningarna som är riktigt bra eller är de alla fina? Jag valde mellan de två vita för de var snyggast :-) och den andra vita var mjukare för park vilket jag tror är lite för mjukt för mig som vill vara lite mer allround.

ok, så om jag beställer en Rome Agent 154" för 3300:- och ett par Flux Super Titan för ca: 1600:- så kommer jag vara glad länge framöver och inte ha något annat än lycka när jag strappar fast mina fina Burton Ion-dojjor?

Jag föreslår Burton Triad, Skitsköna ( sedan jag bytte till 32 lashed och triadsen har jag aldrig någonsin fått kramp i foten vilket jag hade innan ) o har vart hårt körda med under vintern o har hållt skit bra ( har däremot haft problem med äldre burton spännen men det var några år sedan ) Flux är ju inte heller fel

Jag sa aldrig att ride finns på boardstore. Bara att det är en skön billig bindinng. 1300 pix på stadium.

Men det är inga problem att köra burton Ion-boots i Flux-bindningen då?

Flux har fron-cap som man drar över tårna va, det är väldigt viktigt. 1600 som fluxen kostar tycker jag är överkomligt med tanke på hur varmt alla talar om flux.

Det som hindrar mig är framförallt att jag är rädd att det bästa jag kan ha till mina boots är just burton-bindningar.

Triad och Flux ligger på samma pris på junkyard så det är verkligen prismässigt hugget som stucket. Borde kanske starta en egen tråd för det? Triad är så djävla tacky med guldspännen så designmässigt vinner flux, men ion lär ju funka bättre i triad och där vinner triaden isf.

Vad vet ni om detta?

Fluxbindningarna kommer att passa perfekt till dina Ion. Inställningsmöjligheterna är så många på bindningarna att du kommer att kunna få dem att passa som handen i handsken.

Boardstore har Triad för 1599 i babyblå-brunt som är rätt cleant, i både L o M ( de är nog de enda som har den färgen kvar och dessutom large som man bör ha om man har större boots än 43 ) flux super titan är ju också riktigt snygga o bra vad jag hört

Tillbaka
Topp