Vilka "dröm" pjäxor?

aelgen

Medlem
Vilka "dröm" pjäxor?
Tja!

Snabb fråga, vilka pjäxor skulle ni köpa för freeride/pist åkning om priset inte spelade någon roll och ni var en medelgod/duktig åkare på 182cm och 80 kg? Helst ska de kunna köpas i GBG och vara jävligt bekvämma =)
Kan jävligt lite om skidutrustning, har bara åkt bräda de senaste 6 åren men började åka skidor igen förra året. Har beställt ett par Icelantic Nomad skidor och har ett par Rossignol Zenith Z6, pjäxorna ska användas på båda skidorna.

Tack!

Vilka "dröm" pjäxor?
Om jag inte skulle tura med dom så skulle jag köpt Dalbello Krypton Pro med I.D liner, eller Fulltilt Konflict. Snacka med skistore i Göteborg, de kan fixa båda två. Lycka till.

Vilka "dröm" pjäxor?
Jag hade nog knatat iväg till en butik och provat ut ett par pjäxor som passar min fot. Hade gärna åkt en dag i dom också för att sedan kunna passa in dom perfekt efter min fot. Bara för att en pjäxa är dyr och har goda recensioner betyder inte det att den kommer att funka bra för dig.

Vilka "dröm" pjäxor?
Kloka ord, men har tyvärr inte riktigt den lyxen nu =( Har 1 dag på mig att köpa pjäxorna och vill helst inte köpa dem nere på orten. Så när jag kommer till affären vill ja ha några bestämda modeller jag vill testa och inte bara ta vilka som helst. Men ska så klart fråga om tips i affären också!

Dock borde väl thermal lining (eller vad det nu heter, "värmegjuta" runt fötterna) underlätta rätt mycket för att få en bra passform så länge som pjäxan inte är för smal eller så?

Vilka "dröm" pjäxor?
aelgen sa:
Kloka ord, men har tyvärr inte riktigt den lyxen nu =( Har 1 dag på mig att köpa pjäxorna och vill helst inte köpa dem nere på orten. Så när jag kommer till affären vill ja ha några bestämda modeller jag vill testa och inte bara ta vilka som helst. Men ska så klart fråga om tips i affären också!

Dock borde väl thermal lining (eller vad det nu heter, "värmegjuta" runt fötterna) underlätta rätt mycket för att få en bra passform så länge som pjäxan inte är för smal eller så?
En formbar innersko hjälper väl inte sådär supermycket om pjäxan klämmer över foten. Då behöver man oftast börja trycka och greja på med skalet.

Vilka "dröm" pjäxor?
Gå till skistore, be om hjälp där, ta god tid på dig, räkna med några timmar. Prova många pjäxor och ta hjälp av personalen där.
Åk till orten (vilken jag förutsätter har en ok bootfitter), åk en dag eller två, gå till bootfitter och fixa vad som behöver fixas, alternativt gör det själv om du har prylar till det.

Att köpa pjäxor mha ett forum slutar garanterat dåligt.

Vilka "dröm" pjäxor?
beställer alpingaraget hem dessa eller får man kontakta dom för det? eller vet nån vart man kan få prova i sthlm/uppsala? krupton pro I.D alltså

Tillbaka
Topp