Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilka Full Tilts passar min åkning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Udesen" data-source="post: 1083666" data-attributes="member: 93875"><p>Så du vill ha ett par pjäxor som ÄR lättare eller Upplevs som lättare? Om det är den objektiva delen så är det ju bara att jämföra vikt på olika pjäxor, jag vet inte huruvida Fulltilt gör pjäxor som passar parkåkning bättre eller sämre, även om de har B&E och Wallish som sina pro-models så handlar det ju till 99% om passformen på foten.</p><p></p><p>Finns många pjäxtillverkare som gör pjäxor i det segmentet, men kan tyvärr inte uttala mig huruvida tredelade pjäxor (som fulltilt) är bättre i park-sammanhang än två-delade.</p><p></p><p>Som så oftast är här på forumet så lyder mitt råd såhär:</p><p></p><p>-Dina nuvarande pjäxor, konkretisera vad du inte uppskattar med dom (är de för styva, för mjuka, passar de dåligt?)</p><p>-Prova pjäxor tills att du hittar den som passar din fot bäst, välj sedan det flexet du vill ha för att bestämma hur styva de ska vara.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Udesen, post: 1083666, member: 93875"] Så du vill ha ett par pjäxor som ÄR lättare eller Upplevs som lättare? Om det är den objektiva delen så är det ju bara att jämföra vikt på olika pjäxor, jag vet inte huruvida Fulltilt gör pjäxor som passar parkåkning bättre eller sämre, även om de har B&E och Wallish som sina pro-models så handlar det ju till 99% om passformen på foten. Finns många pjäxtillverkare som gör pjäxor i det segmentet, men kan tyvärr inte uttala mig huruvida tredelade pjäxor (som fulltilt) är bättre i park-sammanhang än två-delade. Som så oftast är här på forumet så lyder mitt råd såhär: -Dina nuvarande pjäxor, konkretisera vad du inte uppskattar med dom (är de för styva, för mjuka, passar de dåligt?) -Prova pjäxor tills att du hittar den som passar din fot bäst, välj sedan det flexet du vill ha för att bestämma hur styva de ska vara. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilka Full Tilts passar min åkning?
Tillbaka
Topp