Vilka lagg ska jag köpa?

• Trådstartare Trådstartare D_B
  • Start datum Start datum

D_B

Medlem
Vilka lagg ska jag köpa?
Jag är en gammal brädåkare som sedan förra året gått över till att åka mer o mer skidor. Köpte mig ett par Salomon Verse skidor förra säsongen bara för att testa om det var kul att åka skidor igen efter ca 8 års brädåkning. Nu har jag blivit biten av skidåkningen och behöver ett par bättre skidor men vet inte vad jag ska välja. När jag åker blir det mycket hopp och lek både i och utanför backen men jag gillar även att åka och carvesvänga lite ibland. Finns det några lämpliga lagg som passar min åkning?
Eller blir jag tvungen att köpa ett par pistlagg, ett par hopplagg och ett par offpistlagg?
Kom med tips är ni snälla!

Mvh // Fredde

Vilka lagg ska jag köpa?
Trevligt att se någon som byter från bräda till skidor. Inte helt vanligt i dessa dagar. Testa ett par Salomon Pocket Rocket eller Crossmax. Crossmax är en bra allroundskida. Bra skidor bägge två för friåkning och Crossmax fungerar hyfsat i pisten också. Lite värre med Pocket Rocket om du planerar åka blankis.

Vilka lagg ska jag köpa?
Rekommenderar ett par Atomic Beta Race 9.16 om du kommer över några. Börjar ta slut nu så här sent på säsongen.
Jag åkte också bräda i 6 år och sedan tyckte jag att det hade hänt så pass mycket på skidfronten att det började bli kul igen.
Carvingen från bräda har man mycket nytta av till skidåkningen.
Vi ser det ganska naturligt att lägga ner i svängarna från brädåkningen vilket man ej ser många gamla skidåkare göra eller har svårigheter med.
Multicarving på både bräda och skida...

Tillbaka
Topp