Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jag tycker att du ska pröva åka uppe på glaciärerna i chamonix med en gul lins, så kan du återkomma när du bränt bort näthinnan, hornhinnan och mödomshinnan (!?!?) och berätta om det var värt det! :DPillard sa:Gula är alltid grymt. När det gäller mulet och dassigt väder är det ju bara gult som gäller eftersom det förhöjer kontrasterna. Vissa säger att man ska ha mörkare sen när solen skiner men jag kan erkänna själv att jag aldrig plockar ur mina gula linser. Kör vidare på dem även när det är sol...
Blåa glas är inget man ska satsa på dock, då detta ljus har visat sig ha skadlig effekt på ögat. Så om man kan, vilket man kan, ska man försöka undvika blått ljus.4front sa:gult är för lite molnig och lite grått, helt vitt är för när det är tjockt med dimma och dålig sikt, blått är för strålkastare när det är mörkt och spegelglas är för sol
Har inte provat glaciären i Chamonix, dock flera dar med strålande solsken i Val Thorens och det funkade alldeles utmärkt.Lee-nus sa:jag tycker att du ska pröva åka uppe på glaciärerna i chamonix med en gul lins, så kan du återkomma när du bränt bort näthinnan, hornhinnan och mödomshinnan (!?!?) och berätta om det var värt det! :DPillard sa:Gula är alltid grymt. När det gäller mulet och dassigt väder är det ju bara gult som gäller eftersom det förhöjer kontrasterna. Vissa säger att man ska ha mörkare sen när solen skiner men jag kan erkänna själv att jag aldrig plockar ur mina gula linser. Kör vidare på dem även när det är sol...