Vilka Pjäxor?

Olle-99

Ny medlem
Vilka Pjäxor?
Hej Jag undrar lite om vad för pjäxor jag ska köpa, jag kommer köpa ett par nästa vinter och kommer då att ha skostorlek ca 43. jag kommer att använda pjäxorna till ett par Völkl ledge med bindningarna Marker Squire (kanske inte den bästa bindningen men jag väger 40kg så den ska nog funka). Jag är nybörjare i parken och kan inget om pjäxor.
Vill ha ett par ganska billiga par som funkar i park men även lite i pist. Jag är 162 lång om det spelar någon roll. Så kom gärna med flera förslag så kan jag kolla och jämföra.

Vilka Pjäxor?
Väldigt svårt att svara på med tanke på vikt då de flesta här väger nog runt 70 och uppåt och dessutom om dina fötter växer..
Tycker att du ska leta upp en bra skidbutik och snacka med dom så hjälper dom dig!
Ett tips du kan göra nästa vinter är att hyra lite pjäxor och testa ut några som du tycker känns bra att åka med och så har du nåt att gå efter, gillar du dom så kan du även köpa hyrpjäxorna eller motsvarande fast nya!
Du vill inte köpa pjäxor hux-flux som sen visar sig vara skit, därför är det även grymt svårt för någon här att veta vad du ska ha då ingen te.x vet hur Dina fötter ser ut och alla pjäxor är olika, vissa passar smala fötter, vissa breda osv så testa lite olika så att du inte blir missnöjd!
Lycka till!

Vilka Pjäxor?
Har läst den, men vet inte om det finns något skidaffär i närheten. bor i västmanland så det är stadium som finns, duger det?

Vilka Pjäxor?
Jag köpte ett par Nordica ace of spades på stadium för 1500, bra/dåligt köp? Jag åker kanske mesta dela pist just nu men ska gå över till mer park och offpist. Så en allround pjäxa, åker relativt hårt, har ganska breda fötter och testade ett par FT mened var lite för smala! Helt ny på egen ägda pjäxor, så undrar vad man kan göra för att få bästa komfort.

Tillbaka
Topp