Vilka ska jag ta?!

DanielNordin

Ny medlem
Vilka ska jag ta?!
Jag fick ett par Völkl Dogen i julklapp och jag undrar om jag borde byta till k2 fujative, slits stålkanter,belägg snabbt?? tacksam för svar!

Vilka ska jag ta?!
jag skulle tagit fujativen, den är fetare(bredare) plus att Pep är rätt skön och har varit med och utvecklat skidan(fujative) en del. Allt jag hört om tidigare dogenskidor är tyvärr negativt.

Hur mycket väger du?

//Hell

Vilka ska jag ta?!
antonostlund sa:
K2 äger ju Völkl så materialen som används är ungefär av samma kvalitet, ta dogen om du vill ha en lite styvare skida än fujativen.
dogen är ju mjukaste skidan genom tiderna

Vilka ska jag ta?!
Det är en helt annan prisklass och ska vi ta disskutionen till den nivån får vi nog skippa dagens nattsömn för i den klassen finns den en hel del alternativ!

Vilka ska jag ta?!
Om du inte har åkt på så andra mycket andra skidor sp märker du förmodligen ingen skillnad alls. Och belaggen slits inte mer på din nya mer än din andra så det spelar ingen roll så.

//H

Vilka ska jag ta?!
fujative förståss:Ddogen är ganska mjuk och dessutom gick min kompis dogens av så att man fikk av en skida 2;P

Vilka ska jag ta?!
Dogen är styvare, den har mer trä i kärnan iår än förra året = styvare.
Fujative är väligt mjuk och flexibel, mest i tipparna men styvare under foten. Jag skulle nog ha valt Fujative.

Vilka ska jag ta?!
varför inte behålla dem? både fujactive och dogen är mjuka parkskidor. men fujactive är mjukare och betydligt wobbligare och har sämre isgrepp...fast ska du raila så spelar ju inte det nån större roll...fast bra att ha om du ska lämna parken eller omdet är isigt.

Tillbaka
Topp