Vilka ska till Chamonix?

jockhild

Ny medlem
Vilka ska till Chamonix?
sitter här och börjar bli sjukt peppade på vintern...
Mina planer är ju säsong i chamonix så jag tänkte bara för skojs skull se hur många här på forumet som ska dit.

Så kan alla som ska ner bara skriva typ tja eller nått här i tråden.

Vilka ska till Chamonix?
jag skulle gärna vilja komma iväg till chamonix eller whistler.. har hört att det är skitsvårt att få visum till whistler så börjar fundera mer på chamonix.

Men vet inte så mycke :) är det lätt att få jobb där om man bara åker dit med ett cv i handen? och klarar man sig på lönen osv eller måste man ha lite extra pengar??

Vilka ska till Chamonix?
Att få visum till whistler är inte svårt om man bara orkar skicka in alla papper.. Jobb i Cham är inga problem om du kommer tidigt på säsongen, och spara ihop pengar till första hyrorna och liftkort så kan du leva på lönen sen! Se till att stänga Garage ofta! Over the rainbow lalala... Och missa inga soldagar i flegere! Och var först upp när det dumpat, annars får du inget puder. Och stå för fan längst fram på chambre afterskin då balboas spelar!

Vilka ska till Chamonix?
Jag är sjukt peppad på cham, kommer ju bli guld där nere.
Åka puder och dricka öl och hänga ut med sköna människor...blir nog inte bättre =)

Vilka ska till Chamonix?
Tjena!
Jag ska ner till chamonix och jobba mellan december-april. Kommer bli svinkul. Då lär vi ju synas där.
Hör av er om ni har några sköna tips!

Vilka ska till Chamonix?
vi planerar att dra dit!! 2 ska säsonga..sjukt najs..måste bara fixa boende..du får gärna adda msn om du pallar ;) fan de kommer bli röj ;DDDDD

Vilka ska till Chamonix?
Att få visum till whistler är skitsvårt, i princip OMÖJLIGT så glöm det direkt.. Kneg i Cham är inga problem lite senare på säsongen. I början finns där inget folk, hence ingen personal behövs, hence inga jobb. Du kommer inte kunna leva på din lön senare, men har du tur kan du kvitta den mot barnotor du enkelt startar upp på diverse hak runtom i stan. Ha med dig obehövligt mycket pengar så du kan betala hyran up-front och liftkort. Åk till Sallanches och köpa mat/annat tills bilen är överfull. Gör detta tidigt på säsongen, när du fortfarande har pengar och inte är för kroniskt berusad för att kunna köra bil, slash, bilen har pajjat för att någon tanka diesel i den, mostvarande. Åk en person. En person mostvarar 8-10 flak Koenigsbier du hade kunnat lasta in i kärran istället.

Stäng aldrig Garage. Gör du det riskerar du att hitta medvetslösa norrmänn kvävandes på sina egna spyor utanför i en snödriva och dagen därpå vakna upp i ett orange/kissgult plasthus på lassarettet. Gå istället till Le Tof, leta efter rainbown på Sud torget... Åk aldrig och sola i Flegere! Gör du det är risken att du klotar eller drar ett trix 90 på vägen tillbaka till Brevan monumental. Solning görs bäst på Tartifletten i Brevent. Varmare, trevligare och inte nödvändigt att ha med dig lagg upp i backen, eller ens pjäxor. Tartifletten är ett naturligt mötesställe så alla kommer se att du vart uppe på berget den dagen, även om det bara var för att röka ett packe cigg, dricka mjöd och äta kräm för 9-10 alpdollar.

Sov LÄNGE när det dumpat. Har det dumpat hela natten är chansen att dem inte öppnar förrän senare på eftermiddagen stor, plus, att kvällen innan uppskatta du, baserat på lösa gissningar, att allt skulle vara stängt och stannade 3 timmar till på baren för några Digglers, Stark Öl och Mentas. Såvidare du inte har svart bälte i ultimate fighting, kommer du inte ens överleva After Skin, ännu mindre rusningen till första kabinen Grand Montets efter ett dump. Oroa dig inte dock, första kabinen tar runt 500 människor. ALLA var i första kabinen och ALLA la första spåren i Canadian Bowl. Kör istället baksidan av Planards. Lite secret spot och stannar orört mycket längre.

Stå aldrig längst fram på Chambres apré när Balboas spelar. Se istället till att komma ner tidigt och skryta om dina åk. Kom ihåg.. Alltid topp 5, om inte topp 3. Spelar INGEN roll om det inte snöat sen Branting dog, du knata 3 timmar och hitta orörd pow pow hela dagen. Topp 3. LÄTT! Strikt dresscode så har du inte Peak Performance Test/demo gear intattuerat i pannan kan du lika väl gå hem.

Gå sen till Southbar och håll den svenska fanan högt och gör bort dig. Finns mååånga olika sätt, jag är övertygad om att du kommer på ett nytt.

Lycka till!

Vilka ska till Chamonix?
Emma och Petter heter vi och drar till chamonix i børjan av januari. Har nån nåt tips om boende, møjligen några som ær sugna på att dela boende??

Galet sugna på puder!

Emma&Petter

Vilka ska till Chamonix?
sara358 sa:
Att få visum till whistler är inte svårt om man bara orkar skicka in alla papper.. Jobb i Cham är inga problem om du kommer tidigt på säsongen, och spara ihop pengar till första hyrorna och liftkort så kan du leva på lönen sen! Se till att stänga Garage ofta! Over the rainbow lalala... Och missa inga soldagar i flegere! Och var först upp när det dumpat, annars får du inget puder. Och stå för fan längst fram på chambre afterskin då balboas spelar!
att få visum till whistler är inte så svårt om man söker i tid, nu däremot kan det vara lite större problem, (råkade själv ut för att ha väntat för länge)

Vilka ska till Chamonix?
hahaha spruce you crack me up. Nämen bra tips asså, du verkar ha varit i gamet ett tag. Tror du känner min syrra crustival också, bra vibbar här. Förresten finns det ngn reggaebar/club i cham som rekomenderas?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp