Vilka ska till Verbier i vinter?

Daniella

Ny medlem
Verkar nu som att det blir säsong i Verbier i vinter. Vore kul att få kontakt med så många som möjligt som också ska dit. Så, vilka ska till Verpan 07/08? :)

Jag kommer garanterat att åka en del där den här säsongen också. Hittade nån schysst deal som innebar att om man betalar 100 CHF får man köpa dagskort för halva priset under hela säsongen (jag åker på för många olika ställen för att det ska löna sig med säsongskort).

Jag ska försöka ta mig ner, leter jobb, någon som har något förslag eller kontakt man skulle kunna få utnyttja?:)
MVH Erik

För er som ska köpa säsongskort sà är det 10% rabatt tom slutet pà oktober. Länkar till liftkortsköp finner man pà www.verbier.ch eller www.nendaz.ch .

Ha det gött och sà ses vi där!

Shit, hur tidigt skall man behöva stå i liften för att åka ospårat? :-)
Ser att en av mina roomies redan gjort ett uttalande och han har juh rätt, men räkna in Westis med så har ni hela våran lägenhet... Ses där!

Ni som jobbar, kolla med er arbetsgivare om ni får nån deal via dem på liftkortet. Varierar så klart med var man jobbar men det är värt ett försök.

Blide sa:
Om du åkt till Verbier för att slippa konkurrens om puder har du åkt till fel ställe ;) Å andra sidan, det finns så mycket ytor att åka på att det brukar lösa sig ändå... Och det går att hitta ospårat långt efter snö-fall om man letar lite.

Peter_K sa:
Ni som jobbar, kolla med er arbetsgivare om ni får nån deal via dem på liftkortet. Varierar så klart med var man jobbar men det är värt ett försök.
Hört ryktas om att man får billigare om man har arbetstillstånd, vet du något om det?

Daniella sa:
Peter_K sa:
Hört ryktas om att man får billigare om man har arbetstillstånd, vet du något om det?
Under alla mina säsonger i schweiz har det varit sà! Men det gäller bara om man har arbetstillstànd pà orten tyvärr.

Peter_K sa:

Blide sa:
Om du åkt till Verbier för att slippa konkurrens om puder har du åkt till fel ställe ;) Å andra sidan, det finns så mycket ytor att åka på att det brukar lösa sig ändå... Och det går att hitta ospårat långt efter snö-fall om man letar lite.
Jag hàller inte med Peter riktigt här. Jämför med Jackson Hole eller Chamonix sà är det schysst offpist tillgängligt rätt länge. Eller har jag bara haft tur..... :-) Men àker man till en liten hàla sà kommer man garanterat vara ensam i offpisten. Alltid en svàr avvägning det där.

Senast ändrad:
Det låter bra, för en säsong i Chamonix är allt jag har att jämnföra med och den hettsen är sjuk..

Om man jämför med chamonix är puderhetsen i det närmaste obefintlig i verbier :)

Någon som ska flyga ner förresten? Går det tåg/buss nåtsånära direkt till verbier från geneve?

Jag ska flyga, nu den 27e. :) Går tåg från samma byggnad som flygplatsen. Har man tur så hämtar ens chef en på en hållplats som heter Martigny, i annat fall får man byta till ett alptåg där som går till Verbier, om jag förstått rätt.

Jag glider nog ner över jul/nyår... Stannar i två veckor för mycket puder och partaj! Ser ni något rött komma flygande ovanför er i pisten så se upp, jag kommer inte svänga mycket i vinter...

Tillbaka
Topp