Vilka Skidor anser ni var bäst för mig.

bonjah

Medlem
Hej,

Jag är inne på att köpa mig ett par nya skidor. Och hittat ett litet utbud som jag kan tycka verka passa mig rätt så väl. Men alltid kul och höra vad andra tycker. Och vilken längd m.m. ni anser mig behöva.

Jag är 1,80 lång och väger ca. 82 kg. Min skidåkning består av att jag åkt skidor sen jag var en liten knatte. Och har alltid åkt nere i alperna. Ser mig själv som en rätt så duktig skidåkare som kanske inte har världens kunskaper om offpist. Mest blivit piståkande i alperna för min del. Men nu vill jag ha ett par skidor som jag kan ha både kul i och utanför pisten.

Dom jag valt ut är:
(jag har lagt in lite egna kommentarer om dessa skidorna och varför dom är med)

Elan M999 (Kan jag få för inköpspris)

Head Monster 88 (Verkar var en bra skida av många)

Rossignol Scratch BC WRS (Extremt bra pris, 5 100 sek. )

Rossignol Bandit B3 (Verkar var en grym allround, men verkar på gränser till att vara lite mesig)

Jag vet att i offpisten så är väl dom flesta av dessa bra. Då dom är tänkt för det. Men vilka anser ni fungera bra i pisten också.

Men jag vill gärna att ni rankar vilka ni tycker är 1:a, 2:a och 3:a och gärna varför.

Tack så mycket på förhand

Mvh
Ola

Senast ändrad:
Rossignol Scratch BC WRS eller Head Monster 88 skulle nog passa dig :D

Senast ändrad:
Utan att ha åkt på någon av skidorna skulle jag nog säga Head Monster 88 att döma av recensioner och annat.

Ja då har juniorerna varit smarta igen sig... Klara tydligen ens av att läsa svenska.

1. Head 88 En bra allround skida som jag gillar. Både i pisten då det är skapligt tryck i den och i offpisten(I och för sig för smal enligt mig.

2. B3 Bättre alternativ än Scratch då den är smalar och alltså bättre i pisten.

3. Inte åkt på någon av dom andra så det är svårt att utala sig om det så.

//H

Har som hasse bara åkt B3 och monster88 och jag tycker att monster88 är bättre än b3 mest för att den är roligare och något mer fartstabil i pisten, sen tyckte jag att dom var ganska lika i offpisten, inte jättebreda inte jättesmala utan ett par standardickeoffpistskidor(nytt ord ??)

Är mycket tacksam för er snabba respons här. Fortsätt gärna..

just nu ligger ju Head Monster 88 lite bättre till, men vi får se om det trillar in några fler kommentarer. Jag har även uppdaterat mitt första inlägg med varför jag valde just dessa skidorna, så ni förstår bakgrunden..

återigen tack så mycket men forsätt gärna ;)

ps. "standardickeoffpistskidor" hehe, skönt ord ;) ds.

Senast ändrad:
Det blev Rossignol Scratch BC WRS till slut. har fått dom till mig nu. Och nu längtar man såå till att få testa dom :D

Hej Ola och lycka till m ditt nya inköp! =)
Har ungefär samma förutsättningar som dig och har oxå funderat på att inhandla ett par Scratch BC WRS så det vore super om du kunde recensera dem när du kört dem ett par gånger!? =)

Givetvis kan jag göra det TD21, kommer dock inte sticka iväg förrän den 8.e feb. Men efter den trippen så kan jag ju min syn på det hela. Kan ju direkt säga att jag inte är nån jibber eller inte ens kommer försöka vara en. Utan det blir pist och offpist om nu snön kommer igång :)

Kul att det går för dig... Hoppas bara att du får använda din nya skida på rätt sätt och inte som vattenskida... ser inte värst lovande ut..

nu vet vi ju alla, björn (Lucio_ice) att du är och kommer alltid att vara ett steg bakom mig ;)
du ska nog se att du får skoj med dina slalom elan också..

Tillbaka
Topp