Vilka skidor är bäst?Hjälp mig!!!

Jonas_Wallin1

Ny medlem
Hallå!
Tänkte köpa nya skidor(bindningar) och pjäxor...
har funderat på Atomic supercross XS11. åker mest pist men även utanför, är 175 cm 80kg, och har funderat på skidor på ca 170cm.jag åker ganska bra. Vinter blir antagligen i St:anton. Snälla ge mig många åskiter, jag måste ha hjälp!!!
tack på förhand
Jonas

Ska du åka till alperna så ska du inte köpa ett par renodlade pistskidor. Köp ett par som har lite mer i midja men inte överdrivet tjocka runt 80mm i midja funkar bra både i och utanför pisten.

hej!

jag skulle inte köpa skidor som e 170cm långa om jag va du. lägg på åtminsone 5cm. finns ett längdtest här på freeride, kolla d!

sen måste du välja en bredd som passar för hur d kommer åka.. om du åker mest pist men då och då känner för att ge dig ut i lössnön, tycker jag du ska satsa på ett par som e 70-75mm i midjan. jag rekommenderar starkt ett par head monster im75. har provat dom en del och funkar skitbra överallt förutom i den fetaste offpisten! finns i 176cm som borde passa bra..

lycka till!

Midja runt 70-75. Tänk på att 65-70 i midja för ett par år sedan ansågs extremt....
Head Monster 70, 75 eller Head ic200. Med den sistnämda blir du inte missnöjd. Inte utanför, och absolut inte i pisten. Kan man åka skidor kan man åka på allt, och då menar jag ALLT!!
Inga av dagens moderna skidor gör nån besviken om man jämför för 10 år sedan.........

Salomon X-wave 10..........

Tillbaka
Topp