Vilka skidor bör jag köpa?

Har letat som en galning efter FKS 155 på en amerikansk sida, men hittar verkligen inte något billigare än 350$.

Fler bindningsmodeller som skulle matcha min Moment Tahoe vore kul!!
Några förslag?

Någon nämnde Hendryx Ace Of Spades... Tror inte att det är någon bra idé eftersom de skidorna enligt Henrik själv inte passar åkare som inte har annat än perfekt teknik. Hans sa att han satt riktigt vassa tävlingsåkare på skidorna och att vissa av dom inte klarade av innerskidan på dom. Så de är inte för vem som helst...
Men Voodo Child kanske?

"This is a true allrounder for the whole mountain.
You can start the morning with surfing the pow and then lay down some elbow-carves on your way down to the park and
finish off the day with a cork 720!"
-Från hemsidan =)

Jag finner denna övertro på en tillverkares egna ord ganska komisk. Jag meddela att då en riktigt vass tävlingsåkare har problem med ett par skidor så är det inte åkaren det är fel på.
Det är som att säga att "Den här bilen är så jävla bra men Lewis Hamilton klarade inte av att hantera den för att den var för bra". Då är den kanske inte så jäkla bra?

Utter sa:
Jag finner denna övertro på en tillverkares egna ord ganska komisk. Jag meddela att då en riktigt vass tävlingsåkare har problem med ett par skidor så är det inte åkaren det är fel på.
Det är som att säga att "Den här bilen är så jävla bra men Lewis Hamilton klarade inte av att hantera den för att den var för bra". Då är den kanske inte så jäkla bra?
Hehe, exakt vad jag tänkte!

Salomon 916 och 920 (samma som 916 fast en extra fjäder som går att ta ur för att få DIN 9-16) är ruggigt bra, mina favoriter bland bindningar.

Jakob_Sanne (tror det var så) säljer ett par nya 920 för 1800 här på sidan

Senast ändrad:
Utter sa:
Att skidorna är svåra gynnar väll ändå inte försäljningen? eller? Och mig skulle han ändå inte sälja dom till =)
Bra för dom som kan hantera dom :) Enligt Henrik var anledningen att åkaren fortfarande hade för mycket 90-tals teknik vilket tydligen absolut inte går med dessa skidor eftersom de måste åkas stenhårt på innerskidan... Aja, tydligen är de extremt svåråkta då, vilket gör att åkaren som bara åkt 2 veckor om året kanske inte har den tekniken

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp