Vilka skidor då?

Yoehannan

Medlem
Vilka skidor då?
Hallåjs!
Började åka lite skidor föra säsongen efter några års uppehåll på bräda. Ska nu köpa mig ett par. Vad kan tänkas vara bra för en lite flicka som är ny i gänget? Vill ha något till framförallt park men gärna ngt som passar hyfsat utanför pisten också.Inte lätt det här...Tacksam för tips.Skulle du ha ett par att sälja så säg till!

Vilka skidor då?
jag ska inte säga nåt för alla blir bara sur :P nää men gå till nån affär som säljer o fråga dom vad som skulle passa dig.

längd har ett par 540 att ge bort

Vilka skidor då?
http://www.freeride.nu/content/92/ här väljer du rätt längd. Sen får du välja om du ska ha breda eller smala twintips. du behöver längre och bredare om du ska ut i pudret och ska du vara i parken så kan du ka en kortare och smalare skida.

Eftersom du är tjej så antar jag att du inte åker extremt hårt eller väger över 70 pannor och inte är en väldigt muskulös åkare, (brukar stämma överensa med de flesta tjejjer, dock inte alla). Därför så tror jag du ska titta på ett par Salomon 1080, rossignol scratch FC, eller dylikt. En twintip med ca 80mm midja med andra ord.
Hade jag varit du så hade jag åkt på ungefär lika långa skidor som mig själv, också beroende på teknik och åkstil...

Lycka till!

Vilka skidor då?
ett tips leta upp lite info om diverse skidor på internet så blir du lite klokare.
mjukhet, midja, mm

Vilka skidor då?
folk i skid butikerna behöver nödvändigtvis inte veta någonting om skidor.
de är där för att sälja grejorna.
har du någon kompis som åker skidor så ta med denna och välj ett par.
jag skulle nog säga eftersom du är nybörjare, köp ett par skidor som är
kortare än du själv, lättare att snurra, svänga och kontrollera.
lycka till!

Vilka skidor då?
^ du vet inte hur rätt du har, första skidorna jag köpte så frågade jag killen vilken längd jag ska ha och han svarade 160 (jag är 180) och jag skulle bara ha 180 endast för offpist. j%¤"a arsle. som sagt bättre att ha lite info redo om man skulle träffa på nån sån .

Tillbaka
Topp