Vilka skidor efter 8 års paus?
Jag har haft en ganska så lång paus (max 10 dagar skidåkning per år), men tänkte köpa ny utrustning i år och vara mera aktiv. Åkte kanske 10 dagar förra vintern och testade då Bandit XX, men var inte helt övertygad. Hade ju inte heller något annat att jämföra med än mina gamla K2 extremes
I början av 90-talet skidade jag som bäst över 100 dagar per vinter, åkstil aggressiv. Åker gärna i pipe och försöker lära mig nu school trick med varierande succé. Skidorna borde vara allround, eftersom det kommer att vara mitt enda skidpar.
Jag bor i Helsingfors vilket betyder att det inte blir mycket lössnö eller långa pister. Främst kommer jag att skida i små pister med hopp/pipe, men försöker i framtiden ha 1 längre skidsemester per år. Jag väger ca. 90kg, så skidorna får inte vara för mjuka heller.
Jag kommer att köpa skidor utan demoande, så jag får lov att lita på era inlägg + tidningar etc. Jag vet att det kan gå fel, men..
Skidor jag kollat på:
Extrem AK Four (skriv gärna inlägg om dessa skidor)
Scott Santiago
Völkl G4
Salomon 1080
K2 Enemy
Bandit XX
Är några av dessa för breda? Några andra märken/modeller jag borde undersöka?
Tack på förhand.
I början av 90-talet skidade jag som bäst över 100 dagar per vinter, åkstil aggressiv. Åker gärna i pipe och försöker lära mig nu school trick med varierande succé. Skidorna borde vara allround, eftersom det kommer att vara mitt enda skidpar.
Jag bor i Helsingfors vilket betyder att det inte blir mycket lössnö eller långa pister. Främst kommer jag att skida i små pister med hopp/pipe, men försöker i framtiden ha 1 längre skidsemester per år. Jag väger ca. 90kg, så skidorna får inte vara för mjuka heller.
Jag kommer att köpa skidor utan demoande, så jag får lov att lita på era inlägg + tidningar etc. Jag vet att det kan gå fel, men..
Skidor jag kollat på:
Extrem AK Four (skriv gärna inlägg om dessa skidor)
Scott Santiago
Völkl G4
Salomon 1080
K2 Enemy
Bandit XX
Är några av dessa för breda? Några andra märken/modeller jag borde undersöka?
Tack på förhand.