Vilka skidor passar mig?

• Trådstartare Trådstartare ReFFe
  • Start datum Start datum
R

ReFFe

Guest
Vilka skidor passar mig?
Ska köpa nya skidor nu men vet inte vilka som skulle passa mig.

Är 165cm lång och väger cirka 50kg.

Hoppar rätt så mkt men blir även lite offpist åkning med, samt i skogen också.

Vill helst ha en skida som inte är så tung och lätt att snurra med.

Vilken längd borde jag ha på dom?

Länka gärna till skidorna inte bara säga namnet :)

Senast ändrad:
Vilka skidor passar mig?
Salomon 1080.. ganska lätt skida ( iaf lättare än K2 public enemy som har ungefär samma stil)
fungerar hyfsat utanför backen o är riktigt bra skida i parken..

tänker inte leta upp en länk åt dig, men du akn kolla i skiddatabasen eller på www.sport-conrad.de

Vilka skidor passar mig?
alwaysCrash sa:
Salomon 1080.. ganska lätt skida ( iaf lättare än K2 public enemy som har ungefär samma stil)
fungerar hyfsat utanför backen o är riktigt bra skida i parken..

tänker inte leta upp en länk åt dig, men du akn kolla i skiddatabasen eller på www.sport-conrad.de
Tänker du då på: Salomon Teneighty Thruster 06/7?

Har också kollat på dom men finns bara i längd 151, 161 och 181 på sport-conrad.com :/
Något annat ställe man kan beställa dom ifrån?

Undrar också om man går till intersport o frågar kanske dom beställer in då?

Vilka skidor passar mig?
Dom ska väll räcka nått år iaf, blir inte 161 lite kort efter några år

Vilka skidor passar mig?
Jo.
jag vet ju inte hur duktig du är på att åka men om du är duktig så satsa gärna på din egen längd eller mer.

Vilka skidor passar mig?
jag skulle kolla på rossignol scratch fs wrs 167 och scott p3 168. Lätthanterliga och ganska mjuka som även är bra offpist.

Vilka skidor passar mig?
161 skulle jag vilja säga borde funka ganska bra.. men beror på hur mt du växer? själv har jag typ alltid varit kortast i klassen osv sen i 8an börja ja växa o nu går jag 1an på gymn o har växt 22 cm sen slutet av 8an vilket är sjukt mkt..

Vilka skidor passar mig?
Mute-matte sa:
jag skulle kolla på rossignol scratch fs wrs 167 och scott p3 168. Lätthanterliga och ganska mjuka som även är bra offpist.
ja dom är inte heller något dumt val.. och 167cm på längden är väll knaske lite långt om du inte är jätteduktigt åkare.. men o andra sidan så äre snart slut på vinter o till nästa är som perfekta för hoppningsvis..

Vilka skidor passar mig?
Någon som testat Salomon Teneighty Thruster 06/7 och vet om dom är sköna?

Vilka skidor passar mig?
Och på p3 så finns dom i 168 verkar bli lite långt. Kan ju säga att jag just nu är 162cm och till nästa vinter är jag nog ungefär 165cm+

Vilka skidor passar mig?
vänta med att köp och kolla vad som kommer ut nästa år eftersom säsongen börjar lida mot sitt slut, kanske att du hittar din dröm skid i perfkt längd då! ;)

// jakob

Tillbaka
Topp