Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vilka skidor ska jag ha? (jibb)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pizzaaugust" data-source="post: 223332"><p>Jag har inga direkt egna erfarenheter av trouble makern men dom värkar bra enligt min kompis som ker på dom. Dom har ju förstärkta stålkanter för rails. inte den bästa puder skidan då den e smal typ 78 mm i midjan lr nåt runt den siffran.</p><p>inga direkta k2 fujative erfarenheter heller men jag åker på PEn och dom är riktigt sköna. Tunga är dom väll och du är kanske för lätt för dom men nu snackar vi ju ursprungligen om Fujativen så den kanske är bättre. Ett tips är ju att läsa skid data basen (<a href="https://www.freeride.se/skidatabase/2007/" target="_blank">https://www.freeride.se/skidatabase/2007/</a> ) som axl89 länkade.</p><p>Nåväl. Somsagt är k2 public enemy en riktigt bra skida hyffsat bred så den är med i pudret men inte för bred för parken, (85 mm i midjan) och fujativen är lika bred i midjan.</p><p>Om jag skulle köpa någon skida nu idag så skulle det bli ett par ross scratch fs pga dens bra recensioner i åka skidors twintips test som du också kan försöka kolla in, eller ett par ny PE för jag tycker dom är sköna.</p><p>Apropå längden skulle jag välja en skida som är ungefär lika lång som dig. då det blir skönare och stabilare enligt mig. Fast det är ju från person till person, annars kan du försöka ta dig till en skiduthyrning, dom brukar ha prov ex av skidorna så du kan provåka dom. </p><p></p><p></p><p></p><p></p><p></p><p>www.sport-conrad.de löser dina problem i den frågan:D.</p><p></p><p></p><p>Mvh August.</p><p></p><p></p><p>P.s hoppas inte hasse eller ace_dg elr va fan han heter elr lima ko lr nån av pensionärerna kommer och klagar nu när jag försökt, d.s.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pizzaaugust, post: 223332"] Jag har inga direkt egna erfarenheter av trouble makern men dom värkar bra enligt min kompis som ker på dom. Dom har ju förstärkta stålkanter för rails. inte den bästa puder skidan då den e smal typ 78 mm i midjan lr nåt runt den siffran. inga direkta k2 fujative erfarenheter heller men jag åker på PEn och dom är riktigt sköna. Tunga är dom väll och du är kanske för lätt för dom men nu snackar vi ju ursprungligen om Fujativen så den kanske är bättre. Ett tips är ju att läsa skid data basen ([URL]https://www.freeride.se/skidatabase/2007/[/URL] ) som axl89 länkade. Nåväl. Somsagt är k2 public enemy en riktigt bra skida hyffsat bred så den är med i pudret men inte för bred för parken, (85 mm i midjan) och fujativen är lika bred i midjan. Om jag skulle köpa någon skida nu idag så skulle det bli ett par ross scratch fs pga dens bra recensioner i åka skidors twintips test som du också kan försöka kolla in, eller ett par ny PE för jag tycker dom är sköna. Apropå längden skulle jag välja en skida som är ungefär lika lång som dig. då det blir skönare och stabilare enligt mig. Fast det är ju från person till person, annars kan du försöka ta dig till en skiduthyrning, dom brukar ha prov ex av skidorna så du kan provåka dom. www.sport-conrad.de löser dina problem i den frågan:D. Mvh August. P.s hoppas inte hasse eller ace_dg elr va fan han heter elr lima ko lr nån av pensionärerna kommer och klagar nu när jag försökt, d.s. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vilka skidor ska jag ha? (jibb)
Tillbaka
Topp