ericjohansson
Ny medlem
Vilka skidor ska jag ha?
Hej! Jag tänkte köpa nya brädor inför kommande säsong. Drar ner till Österrike till St Anton hela säsongen och tänkte skaffa mig ett par "riktiga" skidor..
Har ett par Silencer 06/07 med Tyrolia SL100 just nu, som jag köpte för två säsonger sen. Skidorna är helt OK men skulle helst vilja ha lite bredare i midjan.
Jag är 185 och väger 100kg..
Hoppas någon kan hjälpa mig med skidval, jag har tittat på ett par k2 Hell Bent men vet inte om ca.40mm skillnad i midjan blir bra.. men som sagt, upp till er att bestämma vad jag ska ha för något. Är inte själv proffs på längd, bindningar, bredd osv. Bindningarna jag har nu är skitdåliga och släpper hela tiden.
Har tittat på bindnigen STH 12/14/16.. vet inte riktigt vad som är skillnaden!
Hoppas någon kan hjälpa mig!
Ha det bra, ses i anton!
Har ett par Silencer 06/07 med Tyrolia SL100 just nu, som jag köpte för två säsonger sen. Skidorna är helt OK men skulle helst vilja ha lite bredare i midjan.
Jag är 185 och väger 100kg..
Hoppas någon kan hjälpa mig med skidval, jag har tittat på ett par k2 Hell Bent men vet inte om ca.40mm skillnad i midjan blir bra.. men som sagt, upp till er att bestämma vad jag ska ha för något. Är inte själv proffs på längd, bindningar, bredd osv. Bindningarna jag har nu är skitdåliga och släpper hela tiden.
Har tittat på bindnigen STH 12/14/16.. vet inte riktigt vad som är skillnaden!
Hoppas någon kan hjälpa mig!
Ha det bra, ses i anton!