Vilka skidor ska jag köpa????

Mike_Persson

Ny medlem
Hejsan!
jag ska till att köpa nya skidor. jag funderar på Dynastar speedcarve eller x-scream series. Jag vill ha lite kommentarer om dessa skidor av er som har åkt på dom.Jag är 193 cm lång o väger 95kg och gillar att åka fort!
Tack för svaren nu har jag köpt skidor det blev ett par Dynastar autodrive speedcarve.
Mike

Hopp! Är du så tung och dessutom gillar att åka fort kan jag nästan garantera dig att screamen är way too mjuka. Atomic betaride 11.20, Völkl Vertigo eller Stöckli Stormrider är bättre alternativ skulle jag tro...

Jag vill inte påstå att inläggen e fel, men för att ett par skidor e mjuka betyder inte att dom inte funkar på en tyngre åkare.
Det har å göra med styrka och teknik och lite grann med vikt.
Man skall se till vridstyvheten på skidorna mer än hur mjuka i längdled dom är (vilket jag tror att dom flesta menar med mjukhet, fast jag vet inte..). Testa ett gäng olika skidor och avgör vilka som passar dig, istället för att fråga på forumet...

tjenix
säger bara att salomon gör tråkiga skidor.testa ett par p50rc istället, en helt grym skida, helt grymt isbet.
atomicen kan bli lite sladrig med tiden om du åker mycket

Tillbaka
Topp