Vilka skidor ska man köpa?

w_ille

Ny medlem
Tjena
Ska åka ner till Chamonix nu i 2 veckor och behöver ett par nya skidor, de senaste åren har jag kört på salomons racing slalomskida men de är för korta så jag skulle behöva ett par nya. jag gillar att köra slalom, mkt carving och verkligen trycka till skidan i pisten. men nu vill jag ha en skida som är lite mer allround och funkar lite mer utanför pisten men ska ändå vara grymm i pisten, man ska kunna köra carvingkurvor och småsvängar men ändå leka lite utanför. jag är 175-180 lång väger runt 61kg om jag skulle betygsätta mig själv som åkare så skulle jag säga att jag är väldigt duktig, åkt sen jag var liten så har mkt rutin och har verkligen inga problem i någon backe.

Framför allt så skulle head lr dynastar vara intressant men vad skulle ni annars rekommendera för skidor för mig?

Dynastar Big T skulle jag säga. Skön twintip-skida som man kan trycka på med riktigt bra i pisten. De är även helt perfekt för dig utanför pisten om du väger mellan 60-70 kg.

Senast ändrad:
Testa annars Extrem Patriot, skulle kunna va nåt.

Bra i pist, har mkt skärning och ändå bredd som funkar off-pist.

Kolla upp skidan bland skidrecensionerna och i MnO's årliga skidtest (hittar du överst på den här på skidor-freeride).

Tillbaka
Topp