Vilka skidor skall jag välja?

rezziq

Medlem
Jag vill ha ett par skidor som funkar bra i pisten samt att hoppa med. Jag åker mest i pisten och i andra hand i parker om man säger så...

De skall helst inte vara alltför dyra, gärna under 3000:- om det går..

Ge tips! Tar imot alla förslag.

Jag är 18år, 190 och väger ca 75-80kg

mvh Johan

Mad_trix jojo är Juniorskidor, är du inte junior kanske det inte är så lyckat.

Annars är det kanske ganska svårt att hitta twintips som fungerar bra i pisten till lågt pris vad jag har förstått. Om du inte åker baklänges har du ingen användning av twins, hoppa kan man göra med vanliga skidor. Rannsaka dig själv efter vad du verkligen vill ha, är det skidor som är snabba och stadiga i pisten med bra isgrepp kan det vara svårt att hitta ett par sådana för under 3 lakan, speciellt om det ska vara twintips och nya sådana. Beggat kan man nog hitta bra grejer till det priset iofs.

Bara mina tankar... Jag kan ha åthelvete fel, säg då det!

Jag skulle nog prova lite skidor på ett skidtest om jag var du. Smaken är ofta personlig och jag antar att du inte är någon supervan skidåkare så då är det nog en relativt mjuk skida som du ska ha. Däremot att hitta ett par bra skidor under 3000 med bindning är inget man gör om man inte vill lägga sig på juniorskidor eller nå halvunk (eller har kontakter). Däremot finns det reor, även fast det nu är lite fel tid på året för att hitta rea, men kolla efter fjolårsmodeller, då kan du få lite lägre priser.

Tillbaka
Topp