vilka skidor?

henkeman

Ny medlem
vilka skidor?
jag är en avancerad åkare som letar puder mest hela tiden. någon som har tips på vilka skidor jag ska ha.

jag är 180 lång 65 kg tung skidorna ska kosta mycket mer än 5000:-

vilka skidor?
Nu tycker jag att du dissar billiga skidor alldeles för mkt, de är alldeles utmärkta att träna på ....
Sen finns det alldeles utmärkta billiga skidor för puder oxå, t ex Völkl Gotama 05/06 (går att köpa hos udéns sport för under 5000) om man nu inte bara måste ha senaste modellen.
Vill du ha nåt dyrt så köp ett par sumo, funkar kanon!

vilka skidor?
Du ska ha ett par Dynastar Legend Pro, så slänger du på ett par Look p15/p18

Den här skidan går grymt överallt!

vilka skidor?
Reine är den så grym i pisten oxå alltså? Tyckte du sade förrut att man måste ha minst två skidor ;)
Eller är det så att du sponsrad av dom ;)

//H

vilka skidor?
tjabba fan... ehh.. jag menade att dom inte ska kosta mycket över 5000.. my bad..

och jockeski din tönt.. jag är bra på skider men inte någon som lägger ned min tid på att kolla på nya skidor dagarna i ändan..om du är det så får du gärna hjälpa mej... bajs

vilka skidor?
Men jag håller med JockeSki. Om du är så avancerad du säger så borde du kunna hitta dina skidor själv ju..

//H

vilka skidor?
Kan du läsa? Kan du använda internet? Om svaret är ja så kolla på skiddata basen till att börja med så vi vet ungefär vad du vill ha för typ av skida tex..

//H

vilka skidor?
Hehe, många som har vaknat på fel sida verkar det som...

Eftersom du är så pass lätt tycker jag att du ska välja en relativt mjuk och lättjobbad skida. Fischer Watea är mitt tips. Satsa på årets modell, då fjolårets drogs med en del kvalitetsproblem.

vilka skidor?
tackar. MnO. jag tittar just nu på völkl mantra och karma. är det stor skillnad offpist egenskaperna? och ska man anpassa skidvalet för huruvida man surfar eller pumpar i lössnö.

vilka skidor?
Hasse sa:
Reine är den så grym i pisten oxå alltså? Tyckte du sade förrut att man måste ha minst två skidor ;)
Eller är det så att du sponsrad av dom ;)

//H
Jag försäkrar att jag är helt opartisk i sammanhanget ;)
och ja, de är grymma i pisten... båda två!

Tillbaka
Topp