VIlka skidor

sockervadds

Ny medlem
VIlka skidor
Heeejsan alla :)

Är 181 lång, väger ca: 80kg och jag ska ha nya skidor...

Jag åker mycket utanför pisten i puder men även en del i pist, och då går det undan...
I parken spenderar jag en viss tid också, men i park kan man nästan åka med vad som helst så det behöver inte prioriteras. Det som sökes är således en skida, som man kan åka i både pist samt offpist och den ska absolut vara hoppduglig..

Breakdown av var jag åker mest:

30% - Park

30 % - Pist

40% - OP

Kom med massor av förslag, helst ska det vara twintip eftersom jag gillar hur detta ser ut :)

Grundkriterierna är:
Styv skida, twintip, hoppduglig, ska kunna landa baklänges med den, helst snygg.

Förslag!

Senast ändrad:
VIlka skidor
elan mo2rail funkar skit bra i allt.har åkt på dom e två säsonger nu och är helnöjd.kör mest offpist men även pist och park.har kört på 165 och runt 170 lång väger runt 60.välldigt bra skida.pris cirka 4500.

VIlka skidor
Har kört på scratch BC den här säsongen i Whistler och kan bara säga att det har funkat bra. Inget att föredra i parken men det funkar.

VIlka skidor
Hendryx??? Bästa skidan jag har åkt på tät följt av Line Prophet 100, Nordica Supercharger Enforce. Kolla upp dessa..

//H

Senast ändrad:
VIlka skidor
Dynastar Big trouble är ett par grymma skidor som funkar bra överallt, går bra i pisten, flyter bra i puder, och trivs bra i parken...

Big_trouble.jpg

//Axel

Senast ändrad:
VIlka skidor
Skidan för dig är klart Line chronic blend. Jag kör på den flyter bra i puder, bra i pisten och helt sjuk i parken.
Och den är styv som du ville hade, take a looka at it at: www.lineskis.com

VIlka skidor
Jadu, dom dära Line CHronic blend verkar vara sjukt najs, tyvärr inte riktigt i min prisklasss bara. hade hoppats på en rättså poppis skida, så man kan få tag på den begagnat.

Big trouble är ett alternativ, ngn som har ett annat?

Senast ändrad:
VIlka skidor
Elan m02,2 dubble rail, en ruskigt fin skida. sitter bra i pisten, fartstabil! och förhållandevis bra flyt, den är ju inte jätte bred (90-92mm midja beroende på längd). bra pris också.
annars som hasse sa är nordica supercharger enforcer en riktigt fin skida...

VIlka skidor
varför inte kolla in ett par gamla hederliga völkl mantra? passar in bra på alla kriterier och finns flera beg till salu....

Tillbaka
Topp