Vilka skidor?

simpq

Ny medlem
Vilka skidor?
Tja!
Behöver hjälp med att välja skidor. Jag vill ha ett par skidor som jag både kan åka i pisten och parken med, egentligen åker jag mest i pisten men jag tycker det är kul att åka i park också ;)
De skidorna jag kollat på är; K2 Fujative, K2 Silencer och Head Mojo 70.
Så vilka tycker ni jag ska välja och vilken längd?

Senast ändrad:
Vilka skidor?
simpq sa:
glömde, jag är 170 och väger ca 55
tror silencern skulle vara bra i 169 lr vad de e för längd, alt 174, runt där, Annars fujativen, kanske lite hårdare, du väger ju inte så mycket, Är du avancerad och kör hårt eller? då blir de ju annorlunda,,

Vilka skidor?
simpq sa:
Åker 1-2 veckor/år, så jag skulle väl säga att jag är medel.
Kör på headskidan, Mojo 80 eller 70. 70 kanske blir bra eftersom du är så ung/liten ;) Det är nog dom bästa pistskidorna i den klassen.

Scott P3 är en twintip som också funkar fint i pisten.

Vilka skidor?
Vette fan va jag ska välja nu asså :S Funderar också på Dynastar Nothing but serial trouble, nån som vet om dem är något att ha?

Vilka skidor?
jag skulle säga silencern fortfarande, kanske ingen värsting pist men allt är relativt, sen p3 och andra skidor vissa rekomenderar tror ja inte på om du åker 1-2 veckor om året. p2 möjligen lr annan Junior/seniro skida. typ salomon fish lr vad dom heter.

Vilka skidor?
alla säger ju olika :P men tror det blir antingen silencer eller fujative...men är det nån som vet om dynastarn är bra?

Vilka skidor?
Fujative såklart :)
Men omdu är 170cm så kanske det blir lite långt med 179:or så fundera på några skidor som är kanske 169.

Vilka skidor?
Har bestämt mig för att köpa på odensport i gbg istället, men ska bara göra en sista koll.
Vilka ska jag ha av K2 Fujative 07/08 och K2 Silencer 07/08? Det lutar mer åt Fujative men säg va ni tycker ;)

Vilka skidor?
simpq sa:
För att jag åker i parken också, iofs mest i pisten men det har blivit mer och mer park ;P
Både Fujative och Silencer är mycket billiga och mjuka skidor som endast är inriktade på park. Jag skulle rekommendera dig att gå på de bättre twintipmodellerna om dom ska brukas mer i pist än park.
K2 Public Enemy
Dynastar Troublemaker
Scott P3
Goodha 181
Fischer Addict
Elan MO2
Head Mojo 80/Spawn/JO Pro
är några exempel på twintips som funkar helt ok i pisten.

Tillbaka
Topp