vilka skidor?

vilka skidor?
shoo jag har tänkt köpa skidor och har kollat på stadiums hemsida och dom här skidorna har jag tittat på:
völkl ledge 2499kr med marker 11.0 free bindning
salomon thruster 2999kr med STH 12 senior bindning
K2 public enemy 3499 med marker 12.0 free bindning

det jag undrar är om det är värt att lägga till en 500-ing för thruster istället för ledge eller 500 för public enemy istället för thruster.
och så undrar jag vilka bindningar som är bäst.
/simon

vilka skidor?
jag skulle köpa thruster, fett grym skida till bra pris. bindningar kan ja inte så mkt om men bindningen på thruster är de nog inge fel på. :)

vilka skidor?
markerbindningar 12 i Din och under är skit. Salomon STH 12 är en riktigt bra bindning. har den på två av mina skidor och har aldrig haft problem med den. De har aldrig tjuvlöst och jag har inte pajat nån mer än lite krökta skistoppers.

Btw så är Thrustern skön men den är lite mjuk för min smak. Om du inte väger så mycket kan du gott köra på dom, det är fina jibblagg.

vilka skidor?
okej men vilken längd tror ni passar mig?
jag är nästan 170 lång men kommer inte andvända skidorna mer än nån gång denna sässong så det blir till nästa sässong och jag håller på och växer nu så jag är nog en bit längre nästa sässong och jag väger runt 48kg:)
/simon

vilka skidor?
Hej!!

Eftersom du är så lätt och så pass ung har du troligtvis inte tillräkligt med ben moskler för att åka på ett par längre skidor en 160, köper du ett par längre så blir dom både tyngre och jobbigare att kontrollera....Men jag vet inte i vilka längder thruster finns i som det låter på dig att du ska köpa. men runt 160 iaf. Du ska defenitivt inte köpa K2 P:E med tanke på att det är en väldigt styv twintip skida och du skulle få svårt att kunna trycka igenom om du skulle åka pist.
Men som det låter är du väldigt tanig och bör därför inte ha längre än 160 om du inte ska åka Puder!

Lycka till

vilka skidor?
e du 17o nu så lär du ju var 175-180 minst nästa år å då kan de nog vara rätt skönt me ett par 171. men de e nog en smaksak. 161 kommer nog kännas som blades nästa säsong om du växer mycke...

vilka skidor?
rydstedt94 sa:
okej men som jag förstår det är det en smaksak om jag ska välja 161 eller 171 :P
gillar du blades, ta 161. gillar du normallånga skidor, ta 171... völkl lege kan också vara ganska fina, eftersom du är så lätt....

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp