Vilka skidor?
Jag ska köpa nya skidor och skulle med glädje mottaga några tips!
Jag har åkt skidor i snitt ca 1.5-2/v per år sen jag var i 9-års åldern (är 18 nu) men tog typ 2 års paus då jag prövade på snowboardåkning. Jag skulle säga att jag är en medelgod åkare som vill utvecklas.
Den mesta tiden på berget tillbringar jag i pisten men tar även gärna en sväng i offpisten och på senare år har jag försökt våga mig på parken.
Så kanske en all-mountain skida? Men det är framförallt en pistskida jag söker...
Jag har gått i skidskola 2-3ggr, 1 vecka per gång, så har fått hjälp med tekniken så den är väll helt okej.
Är 165 lång och väger 58kg.
Är positivt inställd till damskidor men det är inget krav...
Jag åker i både svenska och utländska fjäll.
Det viktigaste är att det blir en trygg skida med bra isgrepp.
Vad tror ni passar mig bäst, en mjuk eller styv skida?
Har iaf kollat lite på dessa skidor:
1. Dynastar Exclusive White
2. Salomon Origins Amethyst + Z10 Ti
3. HEADCOOL THANG
4. Extrem Boop
5. Fischer Vision Inspire
Vad tror ni om det?!
Jag har åkt skidor i snitt ca 1.5-2/v per år sen jag var i 9-års åldern (är 18 nu) men tog typ 2 års paus då jag prövade på snowboardåkning. Jag skulle säga att jag är en medelgod åkare som vill utvecklas.
Den mesta tiden på berget tillbringar jag i pisten men tar även gärna en sväng i offpisten och på senare år har jag försökt våga mig på parken.
Så kanske en all-mountain skida? Men det är framförallt en pistskida jag söker...
Jag har gått i skidskola 2-3ggr, 1 vecka per gång, så har fått hjälp med tekniken så den är väll helt okej.
Är 165 lång och väger 58kg.
Är positivt inställd till damskidor men det är inget krav...
Jag åker i både svenska och utländska fjäll.
Det viktigaste är att det blir en trygg skida med bra isgrepp.
Vad tror ni passar mig bäst, en mjuk eller styv skida?
Har iaf kollat lite på dessa skidor:
1. Dynastar Exclusive White
2. Salomon Origins Amethyst + Z10 Ti
3. HEADCOOL THANG
4. Extrem Boop
5. Fischer Vision Inspire
Vad tror ni om det?!