Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
vilka stighudar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OHellsing" data-source="post: 1058385" data-attributes="member: 108610"><p>Jag hade första generation Gecko och det jag lärde mig var att köpa något annat till nästa gång. Men visst, för att vara 140mm breda så var dom lätta och smidiga i ryggan. Lätta att ta av och på var dom också, speciellt lätta att ta av, för den biten skötte sig för det mesta själv. Oftast när man inte hade någon lust med att hudarna skulle lossna från skidorna. </p><p></p><p>Alltså köpte jag mig ett par BD Ascension till den här vintern. Något som jag också det har fått ångra. Hudarna tar för mycket plats i ryggsäcken, är så styva att det bli jobbigt att hantera och väger bly. </p><p>Men på den positiva sidan så är limmet så starkt att hudarna alltid sitter på plats (tyvärr även när man vill ta av dem) och dom är till synes helt opåverkade av sten och annat skräp. Greppet är betydligt bättre än gecko och glidet är något sämre. </p><p></p><p>Så, styrkt av dessa lärdomar så köpte jag ett par Pomoca Glide Pro till turskidorna. Dessa har än så länge inte svikit. Bättre glid än BD, lagom starkt klister, grepp som räcker till (ej lika bra som BD) och lätta att hantera. Dessutom tar dom betydligt mindre plats, väger mindre och torkar lite fortare. </p><p></p><p></p><p>Värt att tillägga är att Gecko uppdaterat sina hudar sen den modellen jag hade. Något som sägs ha gjort enorm skillnad till det bättre. Men kvar är ändå de värdelösa plasthänderna som säga vara tail-clip.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OHellsing, post: 1058385, member: 108610"] Jag hade första generation Gecko och det jag lärde mig var att köpa något annat till nästa gång. Men visst, för att vara 140mm breda så var dom lätta och smidiga i ryggan. Lätta att ta av och på var dom också, speciellt lätta att ta av, för den biten skötte sig för det mesta själv. Oftast när man inte hade någon lust med att hudarna skulle lossna från skidorna. Alltså köpte jag mig ett par BD Ascension till den här vintern. Något som jag också det har fått ångra. Hudarna tar för mycket plats i ryggsäcken, är så styva att det bli jobbigt att hantera och väger bly. Men på den positiva sidan så är limmet så starkt att hudarna alltid sitter på plats (tyvärr även när man vill ta av dem) och dom är till synes helt opåverkade av sten och annat skräp. Greppet är betydligt bättre än gecko och glidet är något sämre. Så, styrkt av dessa lärdomar så köpte jag ett par Pomoca Glide Pro till turskidorna. Dessa har än så länge inte svikit. Bättre glid än BD, lagom starkt klister, grepp som räcker till (ej lika bra som BD) och lätta att hantera. Dessutom tar dom betydligt mindre plats, väger mindre och torkar lite fortare. Värt att tillägga är att Gecko uppdaterat sina hudar sen den modellen jag hade. Något som sägs ha gjort enorm skillnad till det bättre. Men kvar är ändå de värdelösa plasthänderna som säga vara tail-clip. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
vilka stighudar?
Tillbaka
Topp