Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilka turbindningar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1193247" data-attributes="member: 83225"><p>Inte för att vara sån men hur du står på skidan kommer ju inte att göra nån större skillnad då det är vridningen tvärs över skidan som är problemet. Sen är ju frågan varför man ska åka omkring med nån slags begränsning för sig själv bara för att kunna använda tech. Ska du säsonga och tänker knalla så pass mycket att tech gör nån nytta så är det rimligaste att ha två par, eller inserts och växla mellan olika bindningar. Skillnaden i vikt mellan nån mer rejäl tech-bindning och en Shift spelar ju inte så jättestor roll heller. Funktionsmässigt tycker jag annars att Shiften funkar alldeles galant uppför också.</p><p></p><p>För övrigt är ju Tecton och Radical två totalt olika bindningar uppbyggda på olika sätt och helt olika utlösningsmodeller. Så att dra slutsatser om hur de funkar och sen baka ihop de två till en enhet gör att jag ställer mig lite frågande</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1193247, member: 83225"] Inte för att vara sån men hur du står på skidan kommer ju inte att göra nån större skillnad då det är vridningen tvärs över skidan som är problemet. Sen är ju frågan varför man ska åka omkring med nån slags begränsning för sig själv bara för att kunna använda tech. Ska du säsonga och tänker knalla så pass mycket att tech gör nån nytta så är det rimligaste att ha två par, eller inserts och växla mellan olika bindningar. Skillnaden i vikt mellan nån mer rejäl tech-bindning och en Shift spelar ju inte så jättestor roll heller. Funktionsmässigt tycker jag annars att Shiften funkar alldeles galant uppför också. För övrigt är ju Tecton och Radical två totalt olika bindningar uppbyggda på olika sätt och helt olika utlösningsmodeller. Så att dra slutsatser om hur de funkar och sen baka ihop de två till en enhet gör att jag ställer mig lite frågande [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilka turbindningar?
Tillbaka
Topp