Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Vilken är den bästa alpina handsken
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="offtopic" data-source="post: 1199659" data-attributes="member: 168718"><p>Jag vill då slå ett slag för Ortovox "Swisswool freeride glove" som jag haft i ca 3 år nu. Nu har jag kanske inte mer än ca 30 skiddagar/år visserligen men utifrån det är hållbarheten mycket god. Jag har dem säkert i ett par år till. Det jag tycker är bra är:</p><p></p><p>- Varma. Ull i vanten som ser ut ungefär som "ullfroté" (kommer inte ihåg vad den stickningen heter nu</p><p>- Trots att de är varma blir de inte "dyblöta" av det</p><p>- Bra passform för mig bidrar till att de känns smidiga. Läder av bra kvalitet kan också bidra här</p><p>- Torra. Ingen väta utifrån som släppt igenom för mig</p><p>- Mina har "inte tappa bort snören" integrerade och en lite "hake" så man också kan fästa ihop dem. "Snören" tycker jag är grymt smidigt när man snabbt behöver ta av en eller båda handskarna för att kort göra något med bara händer.</p><p>- Verkar slistarka, bra kvalitet</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="offtopic, post: 1199659, member: 168718"] Jag vill då slå ett slag för Ortovox "Swisswool freeride glove" som jag haft i ca 3 år nu. Nu har jag kanske inte mer än ca 30 skiddagar/år visserligen men utifrån det är hållbarheten mycket god. Jag har dem säkert i ett par år till. Det jag tycker är bra är: - Varma. Ull i vanten som ser ut ungefär som "ullfroté" (kommer inte ihåg vad den stickningen heter nu - Trots att de är varma blir de inte "dyblöta" av det - Bra passform för mig bidrar till att de känns smidiga. Läder av bra kvalitet kan också bidra här - Torra. Ingen väta utifrån som släppt igenom för mig - Mina har "inte tappa bort snören" integrerade och en lite "hake" så man också kan fästa ihop dem. "Snören" tycker jag är grymt smidigt när man snabbt behöver ta av en eller båda handskarna för att kort göra något med bara händer. - Verkar slistarka, bra kvalitet [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Vilken är den bästa alpina handsken
Tillbaka
Topp