Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men den finns inte med lång mudd! BARA MED KORT JÆVLA MUDD! HNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNGGGGHandskarnas handske är som vanligt Hestras Lars Fält guide glove. Naturmaterial (läder och ull), varma när det är kallt, lagom svala när det inte är lika kallt, utbytbara innerhandskar och rejäl konstruktion som håller +10 år. Tycker en det är för varmt med ull innerhandske jämt: stoppa i valfri annan innerhandske.
Klart!
Egentligen är ju det ett skäl i sig att ha dem. Hatar dessa långa jäkla muddar som bara trasslar med ärmslutet. Den allra värsta styggelsen sen är ju gaiters inbyggda i ärmen. Helt hopplösa!Men den finns inte med lång mudd! BARA MED KORT JÆVLA MUDD! HNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNGGGG
![]()
Jag hatar "rejäla" handskar med kort mudd. Går aldrig att få en bra åtslutning, jackan glider alltid bara upp över skarven och plötsligt är där ett hål i skalet som släpper in både nordnorskt väder och japanskt puder. Värdelöst! Poängen med lång mudd är ju att den ska vara stor nog för att lätt gå över jackan, får du inte Hestras mega-muddar över ärmen är det ju jackan som är feldesignad, inte handsken. Vet hut!Egentligen är ju det ett skäl i sig att ha dem. Hatar dessa långa jäkla muddar som bara trasslar med ärmslutet. Den allra värsta styggelsen sen är ju gaiters inbyggda i ärmen. Helt hopplösa!
Hestras Heli får jag förstås över jackärmen men jag föredrar helt klart varianten som blir med Seth Morrison där jackan går över muddenfår du inte Hestras mega-muddar över ärmen är det ju jackan som är feldesignad, inte handsken. Vet hut!
Hestras Heli får jag förstås över jackärmen men jag föredrar helt klart varianten som blir med Seth Morrison där jackan går över mudden![]()
Och som vi vet så är det ju alltid Brasse som har fel egentligen
Du köper jackor med för korta ärmar hör jag :PJag hatar "rejäla" handskar med kort mudd. Går aldrig att få en bra åtslutning, jackan glider alltid bara upp över skarven och plötsligt är där ett hål i skalet som släpper in både nordnorskt väder och japanskt puder. Värdelöst!
Om det ska funka med fullt rörelseutslag måste jag ha ärmar som går nån cm förbi mina fingrar, så jag köper inte argumentet.Du köper jackor med för korta ärmar hör jag :p
Du menar Jerryklass?i budgetklass.
Tegera vinterarbetshandskar finns på större bygghandlare Xl bygg bla andra. Du får 3 par för priset av ett par Hestra
Håller helt med, 'snören' är enligt mig underskattade i åldersgrupp +5 år- Mina har "inte tappa bort snören" integrerade och en lite "hake" så man också kan fästa ihop dem. "Snören" tycker jag är grymt smidigt när man snabbt behöver ta av en eller båda handskarna för att kort göra något med bara händer.
i budgetklass.
Tegera vinterarbetshandskar finns på större bygghandlare Xl bygg bla andra. Du får 3 par för priset av ett par Hestra
i budgetklass.
Nu börjar det bli intressant!När mina Hestra Abisko gick sönder efter ett års användning gick jag över till Tegera. Överlägsen pris-prestanda, jag köpte ytterligare tre par och la på hyllan för framtida bruk.
Nu börjar det bli intressant!Vilka modeller använder ni? 595, 191, 7794?
Nu börjar det bli intressant!Vilka modeller använder ni? 595, 191, 7794?
tacngear.se
I åldersgrupp 64+ borde liftpersonalen kolla att dom är på plats. Lita på mig, jag vet!
Fast det är nog inte så illa, de flesta gånger jag närmar mig liften har jag både pjäxor och skidor på mig![]()
Låter dyrt, tror jag betalade typ 1000 på Addnature utan att det var någon super-rea. Bra vante men Hestras långa mudd är bättreJa, absolut! Tillhörande denna åldersgrupp har jag haft stor nytta av mina Hestra army leather bla bla bla med senilsnören som man fäster runt armen!
Annars såg jag BD Absolute Mitt på NK igår, pris 2 300 men nu 30% rabatt. Provade dem men jag vet inte, dyrt ändå, samtidigt så brukar jag frysa lite med mina Hestra...
I åldersgrupp 64+ borde liftpersonalen kolla att dom är på plats. Lita på mig, jag vet!
Fast det är nog inte så illa, de flesta gånger jag närmar mig liften har jag både pjäxor och skidor på mig![]()
Ja, absolut! Tillhörande denna åldersgrupp har jag haft stor nytta av mina Hestra army leather bla bla bla med senilsnören som man fäster runt armen!
Gauntlet Goretex är absolut bästa handskarna för brädåkare jag har haft i 25 år! För skidåkning gillar jag mer lädervantar, typ Hestra Heliski.Potentiell vinnare i budgetklassen: Hestra Gauntlet. Strålande pris-till-funktion-förhållande i min mening. I princip alla andra handskar och vantar jag köpt i den prisklassen har börjat falla sönder efter bara några dagars åkning, men inte herr Gauntlet.
Jag ser nu att den också blivit uppgraderad med löstagbart foder, vilket är en av ytterst få nackdelar med min version.