vilken är den hetaste hjälmen just nu?

• Trådstartare Trådstartare Hendrix
  • Start datum Start datum
H

Hendrix

Guest
tja!
det har ju blivit inne med hjälm nu, så nu undrar jag vilken som e coolast? var kan jag hitta en sån osv. vad är inne?

Jag föredrar Sweets modell Rooster. Den kostar runt 2000:- och är helt i carbon. Den är riktigt het. Kolla www.sweetprotection.com för mer info.

Carrera Nerve har jag och den är asball.

Annars kan du kolla in Giros krukor med inbyggda lurar...

En 20 år gammal hockeyhjälm, med eldflammor på, är lätt den hetaste hjälmen. Men den måste som sagt vara sedan tiden innan man kom på att man kunde ha frigolit inuti hockeyhjälmarna. En nyare variant ser ju bara löjlig ut!

giro nine/fuse. bad liutenant e grymm fast ser ut som skit på vissa .

vilka distribuerar GIRO i sverige? var köper man en bad liutenant? så jävla snygg, och med lite stenciler på så mmmmm....

Giro finns på t.ex. Alpingaraget (om de har kvar?).
Annars har det funnits uppe i Åre har jag hört.
Själv köpte jag min på nätet ifrån USA, fick den levererad till dörren på 2 dagar! Kostade lika mycket som den hade gjort på alpingaraget, trots att jag fick betala tull och frakt...
http://www.backcountrystore.com

Där har de alla Giro modeller och en massa annat bra!

Alpingaraget skulle inte ta in Bad Lt. i vintras när jag mailde, bcstore har inte heller den, synd då det har ett utmärkt sortiment i övrigt jag och några kompisar beställde därifrån, tre dagar senare hade vi prylarna. Frakten blev rätt dyr men om man räknade på varje grej så blev det inte så blodigt -> dvs billigare än i sverige, dessutom så har dom ju lite ovanligare märken som Siver Cartel. En sak som man kan tänka på är att det INTE går att beställa oakley kläder då de hade ngt avtal om att inte sälja till europa.

Ja såg en fet helikopter hjälm med glaset & headset i åre. Lätt den fetaste hjälmen man kan ha!!

finns många fräcka. Men personligen tycker jag det beror lite på vad man e för åkare, jibber, big mountain eller vad man nu åker. Finns lite för olika "stilar" så tycker jag i alla fall.

Tillbaka
Topp