Vilken Är Det Bästa Stället I Sälen ?!?

Gonzales

Ny medlem
Vilken är den bästa stället i Sälen ?!?
Jag tycker att Tandådalen är bäst för sina hopp, backar och pipen.. Det finns mer som är bra där men kommer inte på.. Efter Tandådalen kommer Kläppen soft park me rails, hopp och pipe men den är nästan jämt isig och dålig. För dom har ingen riktig shaper.. Sen kommer Lindvallen jaa du finns inte så mycket att säga om Lindvallen..

Vilket Ställe Tycker Ni Är Bäst ?!?

Åk till Trysil i Norge istället. Ligger 30 minuter från Tandådalen och där finns grym åkning

Tandådalen har bäst pipe, Stöten bäst piståkning, Kläppen, Tandådalen bäst hopp/park, Stöten, Kläppen, Hundfjället bäst offpiståkning. Lindvallen har i mitt tycke ingenting, jo, bäst lunch!

Tandådalen är det ju bara isbackar när jag var där för 1 år sen. Visserligen var det V.8 men ändå, lite bättre och mer snö kan dom väl ha. Hundfjället har ju Väggen.
Kläppen har allt, min favo.
Stöten har ju bara gröna backar och några svarta. Fast älvan är riktigt bra!

KLäppen är alltså min favorit.

1 kommer tandådalen, för de e bäst park
2 kommer hundfjället, för med det liftkortet kan man åka i tandådalen

Jag tycker Tandådalen först men sin bra park... o sen hundfjället med ganska sjust offpist... Breve väggen e de riktigt bra om de finns gott om snö

vadå ingen som shapar i kläppen? då har du aldrig varit där.... sveriges mest satsande anläggning vad det gäller park. Har två heltidsanställda om jag inte missminner mig

Signelinho--> Med tanke på att han skrev det för drygt två år sen så är det ju knappast aktuellt... ;)

Har nästan bara dåliga minnen ifrån sälen. Har varit på alla ställen förutom Kläppen, men jag har insett att det är dit man ska åka nästa gång det blir sälen.
Tandådalen är riktigt trist, ingen variation på backarna, parken duger, men när jag var där förra säsongen hade de inga stora hopp, och det vimlande av snowblades åkare omkring parken som stannade överallt på opassande ställen (läs landningar, platåer)

Sälen är ingen höjdare, mkt barnfamiljer och ofta långa köer.
Om jag ändå måste välja nåt ställe så tar jag Tandådalen/Hundfjället tack vare Väggen..

Hej

Jeg er lige kommet hjem fra Stöten og der er intet at råbe hurra for.
Der er mere IS end sne på pisterne, hvilket resulterede i 2½ dag med NO snowboarding.

Det virker som om de hellere vil kunne skrive at der er mange pister åben fremfor at ha få men velplejet pister åben.

/lars

Tillbaka
Topp