Vilken bindning ska jag välja?

Hilman

Ny medlem
Ska införsökaffa nya boots och bindningar i den lite billigare klassen. Bottsen är redan uttestade Stufs årsmodell, sitter mycket bra på min fot. Frågan ligger dock i vilka bindningar jag ska välja till dessa antingen ett par Rides LX-bindning för 1299:- eller ett par Flow AMP 4 för 1395:-?

Flowbindningen är fjolårets modell. För övrigt vad finns de för för- och nackdelar, och är de värda sitt pris? Brädan jag är en lorch http://www.lorch-boards.de/Advanced.61.0.html

Jag har kört med Flow från typ -97 eller liknande å jag har ju ledsnat FETT på dom då de enbart har krånglat.

Jag ska själv byta ut dom nu till jul, mot ett par Burtom Custom eller Ride Alpha Movment.. Men tror det blir ett bar Burtom Custom.. :D

Lätt att du ska välja LX. Körde själv med flow i typ 2 säsonger. Dom funkade helt okej, inget krångel och så, men när jag väl började köra lite större och så kände jag direkt att jag behövde nya stadigare bindningar. Flow kan enligt egna erfarenheter vara svåra att få ordentligt fastspända etc. och tex vid landning på tåskär så kunde det glappa lite i hälen.

jag bytte till Ride SPi som är otroligt bekväma, sitter som glassen i struten, stadiga, sexiga och har ett bra pris!

om du ska ha flow bindningar är flow boots ett måste. det suger annars så kör på ride du. ennars så brukar monga märken ha speciella saker på sina skor så dom ska passa extra bra på bindningarna så du kan ju kolla på hur stuff har det på sina men jag tror inte det efter som det är ett budget märke. kolla mycket på hur dämpningen är i plattan på bindningen och i strapsen. ju mer destå bätre //peaca lugnt

om du ska ha flow bindningar är flow boots ett måste. det suger annars så kör på ride du. ennars så brukar monga märken ha speciella saker på sina skor så dom ska passa extra bra på bindningarna så du kan ju kolla på hur stuff har det på sina men jag tror inte det efter som det är ett budget märke. kolla mycket på hur dämpningen är i plattan på bindningen och i strapsen. ju mer destå bätre //peaca lugnt

Instämmer i Flow kritiken, kul idé och helt okej när dom funkar men var beredd på massa strul och kass kvalité...

Däremot så vill jag ge dig ett varnande finger för bootsen, det allra viktigste i vare sig en snowboard utrustning eller en skidutrustning är "skorna" (boots/pjäxa) börja hellre med att lägga en redig slant på ett par riktiga och bra dojor, det är värt det!

(kolla på 32 & DC gör riktigt bra dojor annars salomon och burton..)

Det blev tillsut att jag gick på kvalite och vad djungeltrumman rekommenderade...
Ett par ride LX, med ett par stuf boots... Sitter som gjutna. Riktigt nice

Tack för alla tipsen, o all kritiken mot flow hehe

Tillbaka
Topp