Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilken Booster strap
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skidsuge-Erik" data-source="post: 1081601" data-attributes="member: 118157"><p>Har ingen erfarenhet av shin bang(Bortsett ifrån två dagar för 10 år sen pga av tung slagig snö) men det sägs vara en av de bästa metoderna för att hjälpa mot "shin bang". Mig hjälper boosterstrapen med att ge mig en känsla av att va mer i kontakt med snön. Bästa skidinvesteringen jag gjort om man ser till priset.</p><p></p><p></p><p>När vi ändå är inne på booster straps så tänkte jag tips om en sak. Tillverkaren och alla andra säger att man inte bör använda sin kardborrerem samtidigt allt, då den ju inte är progressiv. Själv så har jag dock kvar mitt kardborreband som ändå bara går runt skalet. Då kan jag ha kardborebandet så hårt, eller löst som blir bäst för min åkning, samtidigt som boostern pressar bad innerskoplösen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skidsuge-Erik, post: 1081601, member: 118157"] Har ingen erfarenhet av shin bang(Bortsett ifrån två dagar för 10 år sen pga av tung slagig snö) men det sägs vara en av de bästa metoderna för att hjälpa mot "shin bang". Mig hjälper boosterstrapen med att ge mig en känsla av att va mer i kontakt med snön. Bästa skidinvesteringen jag gjort om man ser till priset. När vi ändå är inne på booster straps så tänkte jag tips om en sak. Tillverkaren och alla andra säger att man inte bör använda sin kardborrerem samtidigt allt, då den ju inte är progressiv. Själv så har jag dock kvar mitt kardborreband som ändå bara går runt skalet. Då kan jag ha kardborebandet så hårt, eller löst som blir bäst för min åkning, samtidigt som boostern pressar bad innerskoplösen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilken Booster strap
Tillbaka
Topp