Vilken Booster strap

Always-Sunny

Aktiv medlem
Vilken Booster strap
Vilken är lagom för mig som är rätt liten (175/70), intermediate eller expert?
De ska sitta på ett par Lange RX 120 för att förhoppningsvis få bättre kontakt med pjäxan. Dock inte för plåis i pisten utan allmänt bättre känsla i pist och op. Åkstil lugn+

Skidsuge-Erik

Ny medlem
Vilken Booster strap
Bra fråga. Ett tips. Köp en expert. Känns den för hård, klipp av en av gummiremmarna halvt om det går.Annars helt...

Här är charten:
http://www.tesmasport.com/media/wysiwyg/booster_strap.jpg

Och om du bara ligger lite över medel så är det expert som gäller vad jag kan se, så antagligen den.
Jag själv väger runt 85 kg. 182 cm, och har ett par fischer vacum 130 och kör med expert som känns lagom. Har även köpt WC modellen som är den hårdaste, men den är för hård. Gav bort en intermediate till tjejen som väger 68 kg.

Att beställa ifrån deras egen hemsida är prisvärt och man betalar ingen tull.

Senast ändrad:

Von_vettet

Medlem
Vilken Booster strap
Jag säger som Erik. Du kan alltid gå ett steg över och sedan klippa av lite av ena gummiremmen. Köpte själv expert förra året och ligger i ungefär samma klass som du (175/75) och trivs mycket bra! I början var det lite ovant då det inte är sama "stopp" i dem som ett par originalremmar från olika pjäxtillverkare men nu kan jag inte åka utan dem. Mycket nöjd med den investeringen.

Maxen99

Medlem
Vilken Booster strap
Nu när ämnet är uppe så klämmer jag in en fråga, jag har problem med "shin bang" hur mycket hjälper en booster strap mot det?
Pjäxorna i fråga är dalbello lupo ti med mjuka tungan och jag väger 80kg.

Skidsuge-Erik

Ny medlem
Vilken Booster strap
Maxen99 sa:
Nu när ämnet är uppe så klämmer jag in en fråga, jag har problem med "shin bang" hur mycket hjälper en booster strap mot det?
Pjäxorna i fråga är dalbello lupo ti med mjuka tungan och jag väger 80kg.
Har ingen erfarenhet av shin bang(Bortsett ifrån två dagar för 10 år sen pga av tung slagig snö) men det sägs vara en av de bästa metoderna för att hjälpa mot "shin bang". Mig hjälper boosterstrapen med att ge mig en känsla av att va mer i kontakt med snön. Bästa skidinvesteringen jag gjort om man ser till priset.

När vi ändå är inne på booster straps så tänkte jag tips om en sak. Tillverkaren och alla andra säger att man inte bör använda sin kardborrerem samtidigt allt, då den ju inte är progressiv. Själv så har jag dock kvar mitt kardborreband som ändå bara går runt skalet. Då kan jag ha kardborebandet så hårt, eller löst som blir bäst för min åkning, samtidigt som boostern pressar bad innerskoplösen.

Senast ändrad:
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp