Vilken bräda park?

• Trådstartare Trådstartare peewii
  • Start datum Start datum
P

peewii

Guest
Vilken bräda park?
Behöver lite tips på någon skön bräda till park åkning.
har kollat runt lite och funderar på nitro t2-t1, kan de vara bra?

vill ju ha en bräda som är ca 156, ganska kort alltså och ska vara bra att utvecklas på,
är ingen proffs åkare direkt.
väger ca 70-75 om de har betydelse, ska ju passa båda till hopp och rails.
vill gärna att mina burton custom bindningar ska passa på brädan också.

Senast ändrad:
Vilken bräda park?
får väl bli antingen rome eller spectre, så ska kolla priserna låter de bestämma mellan de två :P

Vilken bräda park?
Köp en Burton Fix som jag! :)
Har ju inte testat den ännu, men verkar bra.

Dom är helt platta, utan spann för att inte hugga lika lätt på kickar och rails typ.
Tror det var extra hårda stålkanter också, ifall man vill bonka hårt på boxar och sånt.

Ren parkbräda alltså, finns i 155 tror jag!

Vilken bräda park?
Och ICS/E.S.T så man kan ställa in bindningarna hur man vill... kanske lite överkurs men jag blev såld på det.

Vilken bräda park?
Så du gillar rome och nitro mest?

Nitro har du ju $windle är ju mjuk som fan om du är jibber, sen t1 lite stiffare men ändå press-able.. sen t2 är ju mer park med hopp osv men funkar ju bra till rails såklart.
Rome har du ju artifact om du är jibber, eller artifact 1985 som är med rocker, mer flytigt och galet lätt att pressa. Graft är lite mer allround men ändå mjuk för jibbs. Annars mod eller agent för mer park med hopp osv har jag hört är bra :)

Finns hur mycket som helst, bara tänka vilket märke du gillar bäst så finns det olika modeller för allt.. Några andra märken du gillar?

Vilken bräda park?
har inte haft någon rome eller nitro i ägo har kört runt på en gammal head matrix bräda som just nu är så sliten den kan bli :P
tänkte de va dags att köpa ny.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp