Vilken bräda passar mig?

freakshow

Ny medlem
Vilken bräda passar mig?
Hej Freeride. Har länge varit här men nu tänkte jag att det är fanimej dags att regga sig, sagt och gjort.

Jag skulle vilja ha en ny bräda nu i vinter men kan inget om detta typ så skulle behöva eran hjälp.

Jag är 178 cm lång och jag åker mest i park. Vilken bräda ska jag då ha, nåt bra märke för just parkåkning? gärna mjuk bräda också.

Hur lång bräda skulle ni rekommendera mig då? 150-155cm?

Mvh,
Adam

Vilken bräda passar mig?
Burton blunt
Capita Indoor survival fk
Salomon Acid
Ride DH

4 brädor i okej prisklass. Längden avgör du efter smak men framförallt din vikt i förhållande till brädans flex. Bra brädor allihopa. Observera att alla listade är med rocker, eftersom du vill ha en mjuk föreslår jag en sådan. Det ger inga hinder sålänge du inte åker i sjukt stora hopp. Väger du mer än eller 70kg skulle jag säga 155, väger du 60kg så ta en 150.

Vilken bräda passar mig?
brädan bör väll vara ungefär under hakan eller någon stans vid adamsäpplet, jag tror 154 eller 156 men det är ju bäst om du går på en snow/skate butik och kollar så du vet.

reverse camber(rocker) brädor är mjuk och är lättare att göra pressar med än vanlliga camber brädor.

Bräd förslag
Capita horrorscope FK
Capita indoor survival FK
Forum Youngblood Chilly Dog
Forum destroyer chilly dog
Lib tech skatebanana
GNU Park Pickle
Rome Garage Rocker
DC PBJ

Vilken bräda passar mig?
Capita horrorscope FK 4499:-
Capita indoor survival FK 5299 :-
Forum Youngblood Chilly Dog 4499 :-
Forum destroyer chilly dog 4999:-
Lib tech skatebanana 5299:-
GNU Park Pickle 5299:-
Rome Garage Rocker 3199:-
DC PBJ 3999:-
(priser på junkyard.se)

ett tips är att köpa från Blue-tomato.com, när jag köpte min capita därifrån så var den 1000:- billigare.
oftast är det 500-1000:- billigare på blue tomato

Vilken bräda passar mig?
http://www.boardlife.se/product/515/Signal-snowboard-156-Park-Rocker

Signal Park Rocker 3.799:-
Ordinarie pris: 4.399:-

Grym bräda grymt pris, svårt att hitta bättre billigare..

1912.jpg

Senast ändrad:
Vilken bräda passar mig?
Varken Signal park rocker eller capita horrorscope lämpar sig särskilt bra för en åkare på 80kg, om man frågar mig. Åkningen blir lite begränsad med en så mjuk bräda, om han inte tar längsta längden och wide modell då.

Vilken bräda passar mig?
chesper88 sa:
Varken Signal park rocker eller capita horrorscope lämpar sig särskilt bra för en åkare på 80kg, om man frågar mig. Åkningen blir lite begränsad med en så mjuk bräda, om han inte tar längsta längden och wide modell då.
I första inlägget så skriver han att han helst vill ha en mjuk bräda och lite längre ner framkommer även att han har en begränsad budget, därav förslaget. Håller med om att den kanske inte är helt perfekt men övertygad om att det skulle funka prima, har kompisar som väger över 80 som kör på den utan några som helst problem. Har själv kört på brädor med liknande flex och ligger stadigt över 80 pannor, inte ultimat att rejsa pist med men funkar klockrent i park (och puder). Han har inte heller skrivit något speciellt om skostorlek så varför han ska kolla på widemodell förstår jag inte?

Vilken bräda passar mig?
Ja det är Trådskaparen som får gå på smak, jag själv skulle då inte se signalaren som en alltäckande parkbräda. Burton Blunt är 100(!) kr billigare på junkyard, har mer pop och är fortfarande mjuk. Köper han en sån blir det överlag roligare åkning.

Vilken bräda passar mig?
hade inte valt Blunten för signal brädan, observera att Signal brädan i vanliga fall kostar ca 4 500 allstå nästan 800 sek dyrare än blunten som förövrigt också en väldigt mjuk bräda.

Vilken bräda passar mig?
CustomX sa:
hade inte valt Blunten för signal brädan, observera att Signal brädan i vanliga fall kostar ca 4 500 allstå nästan 800 sek dyrare än blunten som förövrigt också en väldigt mjuk bräda.
Dessutom stöder du ett litet snowboardföretag som tillverkar alla brädor i sin egen fabrik i Kalifornien.

Vilken bräda passar mig?
Skulle kört stenhårt på Park Rockern från Signal.
Allt är ju som Custom X och Doughboy säger, men jag kan ju dessutom säga att de kan ha några av de cleanaste brädorna på marknaden just nu också.

Vilken bräda passar mig?
Doughboy sa:
Och Dave Lee är en av de absolut trevligaste personerna i hela snowboardbranschen.
Dave Lee (Signal) gör Volcom-boards till bl a Gigi Rüf, Luke Mitrani och Arthur Longo. Läste nånstans att de tre gånger per år har möjlighet att ändra vad de vill på sina brädor. T ex flytta carbon fibre strings eller nåt. Gigi har förresten tapered tail på sin pro model.

Denna tråd börjar spåra ur eller så är det jag som börjar göra det...

Peace!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp