vilken dator?

pelikano

Ny medlem
vilken dator?
jag ska köpa en ny mac data att redigera i. jag vill kunna ha premiere pro, after efects, photoshop, adobe audition och sptify skype mm. utan den blir skit seg.
jag har kollat på:
nya mac mini, dom säger att den ska ha blivit bättre, nån som har koll? :)
http://www.elgiganten.se/product/da...ar-dator/MACMINMC816SA/apple-mac-mini-mc816sa
eller en i mac, den vat jag är bra men den är ju dyrare :(
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar-dator/IMACMC309SA/apple-imac-21-5-mc309

tack på förhand!:)

vilken dator?
Jag skulle garanterat köra på en iMac, visst är den dyrare men du får ju samtidigt prestanda för det också!

Köper du en Mac Mini måste du ju räkna med kostnader för en skärm. Det går ju på en del om man vill ha en någorlunda schysst, och det är jävligt schysst att sitta på en fet skärm när man redigerar.

Själv kör jag på en Macbook Pro som jag har en extra skärm till när jag behöver det, tycker det är guld värt med en bärbar så jag kan ta med den vart jag vill.

Har du råd skulle jag köra på en iMac, annars tycker jag du ska köpa en mac mini och köpa fetare RAM-minnen (billigare om du gör det själv men det kanske du inte har lust med :) ).
Har du en skärm redan kan du ju köra en budgetvariant och köra på den och en mac mini så kommer du undan biligare. :)

Är de inte billigare på apples egna hemsida förresten? Kanske inte, orkar inte kolla upp det.

vilken dator?
Jag köpte en IMac 27" (den värsta dom har) för en månad sen efter att ha kört med windows hela livet. Sjukt skillnad, mycket enklare att redigera i och systemet är utan tvekan toppen. Vet inte riktigt hur mac mini är men på min så kan jag köra hur många program som helst samtidigt utan att den blir seg, har aldrig kommit till det stadiet :)

Sen skärmen är också utan tvekan det bästa jag har sett i skärmväg på marknaden så du tjänar nog mer på att köpa en imac. Men med tanke på att dom kostar runt 14-20tusen så är nog delbetalning ett bra sätt! köpte min med delbetalning på Elgiganten och jag betalar 870kr i månaden i 20månader utan extra avgifter vilket jag tycker funkar jätte bra :)

VÄRT VARENDA ÖRE!!!

vilken dator?
tack så mycket för hjälpen! jag har redan skärm och sånt så jag får se hur jag gör! och tack så mycket för tipset med mecenat kort! det sparar jag nog nån tusenlapp på :)

Tillbaka
Topp