Vilken flygplats 2-7 jan?

Halloj ska åka lagg med sonen i början av januari. Vi tänkte boka flyg typ nu o sen avvakta med skidort tills vi vet mer om snöläget. NU är den stora frågan vilken flygplats vi ska satsa på? Nån som har nåt tips?

Vi väljer mellan Milano (Alagna, Madesimo, Andermatt) eller Geneve (Chamonix, Cormayeur) eller Munchen (St Anton, Saalbach etc)

Tack på förhand för feedback

/Jacob

Bilagor

• eurowings.JPG
    eurowings.JPG
    19.6 KB · Besök: 121
Swiss till GVA. Boka economy classic eller högre så får skidorna åka med gratis. Förutom Chamonix och Courmayeur har du även nära till Portes du soleil, Grand massif och exempelvis Megève/Saint Gervais. Swiss har en del direkta flighter från Köpenhamn och Arlanda, Landvetter vet jag inte

jag brukar alltid åka till Geneve. kanske ohejdad ovana, vad vet jag. Men där finns ju även de franska systemen "nära" till. Många här på formuet verkar ju hålla österrike som nr 1, då är ju inte geneve så lyckat. så fundera vart ni vill o välj därefter eller ställ upp allt i en exell å kolla vad som blir billigast

300 spänn/skidpaket i mån av plats. Eller 600 blir det ju om man vill ha med sig skidorna hem också...
Iofs ok! Men blir ju 1200 eller mer om man vill ha med sig alla skidor man kanske kan ha användning för (de gör ju inte så stor nytta i källaren i Limhamn).
Har just köpt en gammal (men snygg!) 200-kilos Packline takbox, som t.o.m Mrs fredw inte längre tycker luktar mögel&mög (efter 10 liter ättiksspray på insidan..) så det blir nog bilen i år igen.
Men Eurowings är bra att känna till. Dessutom är alperna fina även på sommaren.

Bästaste flygplatsen
JA och när tunneln under Fehmarn är på plats så hoppas jag verkligen att de får snits på tågen ner till kontinenten. Det kan bli riktigt bra.

Halloj ska åka lagg med sonen i början av januari. Vi tänkte boka flyg typ nu o sen avvakta med skidort tills vi vet mer om snöläget. NU är den stora frågan vilken flygplats vi ska satsa på? Nån som har nåt tips?

Vi väljer mellan Milano (Alagna, Madesimo, Andermatt) eller Geneve (Chamonix, Cormayeur) eller Munchen (St Anton, Saalbach etc)

Tack på förhand för feedback

/Jacob
Kör du München kan du få in en mer skiddag än hotellnätter möjligt att åka på ankomstdag och avresedag.. Zürich kan vara ett alternativ med men hyrbilen lär bli dyrare

Använd Google flights, supersmidigt att göra "ospecificerade" sökningar.
Här är ett exempel på sökning Stockholm 2-7 januari till diverse flygplatser nära alperna, bara direktflyg. Bara in gå in och finjustera

EDIT: En annan bra sak är att du får förslag på intill-liggande resdagars pris. I exemplet ovan så blir det t.ex halva priset om du åker två dagar innan.

Tillbaka
Topp