Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken freerideskida? (Bindning?)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lee-nus" data-source="post: 799754" data-attributes="member: 58561"><p>öhh... #1. carvingskida som parkskida?</p><p>öhh... #2. kan man inte carva på feta skidor? jag tror att hendryx skulle ha ett och annat att säga till om där, om ingen annan.</p><p>öhh... #3. coolare med twintip eller fet rockerskida?</p><p></p><p>ska man ha en enda skida som ska användas över hela berget köper man lämpligen, som namnet antyder, en allmountainskida. hur feta skidor man klarar av att hantera som allmountainskidor är individuellt, men oavsett vilket blir en carvingskida inte särskilt ofta en vidare bra allmountainskida, förutsatt att den ska användas även i parken och till att landa baklänges. ska den dessutom användas utanför pisten i alperna får den kanske gärna ha ytterligare lite midja, men det är som sagt även en fråga om individuell färdighet.</p><p></p><p>gillade för övrigt armada alpha 2 också, mjukare och livligare än rossi s5. jag hade roligare på dessa än s5, missade att du nämnde alphan tidigare.</p><p></p><p>hur pass mycket åkvana har du egentligen? rossi s5 är inte jättestyv, men inga nudlar heller precis. tror 185 kan vara lite i mesta laget för dig, men jag har ju ingen aning om hur du åker heller.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lee-nus, post: 799754, member: 58561"] öhh... #1. carvingskida som parkskida? öhh... #2. kan man inte carva på feta skidor? jag tror att hendryx skulle ha ett och annat att säga till om där, om ingen annan. öhh... #3. coolare med twintip eller fet rockerskida? ska man ha en enda skida som ska användas över hela berget köper man lämpligen, som namnet antyder, en allmountainskida. hur feta skidor man klarar av att hantera som allmountainskidor är individuellt, men oavsett vilket blir en carvingskida inte särskilt ofta en vidare bra allmountainskida, förutsatt att den ska användas även i parken och till att landa baklänges. ska den dessutom användas utanför pisten i alperna får den kanske gärna ha ytterligare lite midja, men det är som sagt även en fråga om individuell färdighet. gillade för övrigt armada alpha 2 också, mjukare och livligare än rossi s5. jag hade roligare på dessa än s5, missade att du nämnde alphan tidigare. hur pass mycket åkvana har du egentligen? rossi s5 är inte jättestyv, men inga nudlar heller precis. tror 185 kan vara lite i mesta laget för dig, men jag har ju ingen aning om hur du åker heller. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken freerideskida? (Bindning?)
Tillbaka
Topp