Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken freerideskida? (Bindning?)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lee-nus" data-source="post: 799778" data-attributes="member: 58561"><p>jag skulle inte begränsa mig till just dessa två om jag var du. har du möjlighet, så prova olika skidor i segmentet. salomon shogun, som perkal nämnde, hade kunnat fungera riktigt bra åt dig också. jag tyckte den var riktigt bra i pist, och flyter fint (om än inte optimalt) utanför pisten med sin tip rocker. mycket spänst och pop i den också, plus att den ligger bra i pris. salomon lord är en annan jäkligt bra skida för renodlat allmountainbruk.</p><p></p><p>vad gäller längd tycker jag att du ska satsa på kroppslängd, ev. plus någon centimeter om du känner att du har behov och orkar med.</p><p></p><p>bindning köper du väl enklast i paket för att spara pengar. jag tror inte du behöver nån våldsamt kraftig fjäder med tanke på din vikt, men köper du rossi s5 blir väl look p12 ett naturligt bra alternativ, och till shogun och lord, salomon sth 12 eller 14... annars är ju marker griffon ett bra alternativ åt dig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lee-nus, post: 799778, member: 58561"] jag skulle inte begränsa mig till just dessa två om jag var du. har du möjlighet, så prova olika skidor i segmentet. salomon shogun, som perkal nämnde, hade kunnat fungera riktigt bra åt dig också. jag tyckte den var riktigt bra i pist, och flyter fint (om än inte optimalt) utanför pisten med sin tip rocker. mycket spänst och pop i den också, plus att den ligger bra i pris. salomon lord är en annan jäkligt bra skida för renodlat allmountainbruk. vad gäller längd tycker jag att du ska satsa på kroppslängd, ev. plus någon centimeter om du känner att du har behov och orkar med. bindning köper du väl enklast i paket för att spara pengar. jag tror inte du behöver nån våldsamt kraftig fjäder med tanke på din vikt, men köper du rossi s5 blir väl look p12 ett naturligt bra alternativ, och till shogun och lord, salomon sth 12 eller 14... annars är ju marker griffon ett bra alternativ åt dig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken freerideskida? (Bindning?)
Tillbaka
Topp