Vilken Hjälm kommer va hetast i vinter?

Maxlson

Medlem
Vilken Hjälm kommer va hetast i vinter? är de fortfarande Giro BL som kommer dominera skidskallarna i parken eller kommer det någon nya?

Det beror på vart du ska i norge åker varenda nöt omkring med Sweet hjälmar. Kanske tar den över här med???

Har hört att Jofa kommer slå hårt i år. Mest inne kommer vara den typ av hjälm som användes av hockeyspelare förr i tiden, med ett stålnät framför ansiktet. Mycket praktiskt skydd mot barnfamiljer, då man hasar runt i parken och poserar för fjortisarna.

dom som sitter på huvudet och håller när man ramlar känns väldigt attraktiva i vinter. om du hittar en som kan framhäva dina goggles har du ju verkligen slagit två flugor i en smäll.

/ebba von sydow

Senast ändrad:
Fluffsurfarn sa:
dom som sitter på huvudet och håller när man ramlar känns väldigt attraktiva i vinter. om du hittar en som kan framhäva dina goggles har du ju verkligen slagit två flugor i en smäll.

/ebba von sydow
yeah!

Fluffsurfarn sa:

/ebba von sydow
hehe, helt rätt!

JOFA%202400.jpg

många snowboardåkare körde på jofas hjälmar och i slutet av vintern såg jag även skidåkare med den, så den kan slå iår..

Tycker den här kändes ganska ghetto, kanske den kan knäcka i bräcke?

edelridhjälm_svart_260px.jpg

Och eftersom det är så populärt att dölja ansiktet med massa myggnät nuförtiden kanske denna kunde funka?

close-helmet-joust.jpg

Men min favorit är nog den här, riktigt bling i parken och dessutom riktigt lavinsäker!

MKV1.JPG

Senast ändrad:
Tungt å köra b-flip/f-flip i BigAirs sista alternativ. Kan bli lite jobbigt å få upp den tyngden så man landar på skidorna/brädan...

Saym00n sa:
BigAir sa:
Hollowell sa:
självklart kör man ju med denna i parken (lycktan ingår)!

http://www.caltelephone.com/lamps/MSA Hardhat.jpg
Det där är en telefonelektriker hjälm. En sån telefonlagare har när dom klättrar i telefonmaster.
äre okej men det såg ut som en gruvhjälm tycker jag
Hiihi när började telefonelektriker att använda lampa? dom jobbar vell när det är ljust eller?

henning21 sa:
Saym00n sa:
BigAir sa:
Det där är en telefonelektriker hjälm. En sån telefonlagare har när dom klättrar i telefonmaster.
äre okej men det såg ut som en gruvhjälm tycker jag
Hiihi när började telefonelektriker att använda lampa? dom jobbar vell när det är ljust eller?
www. caltelephone .com, amerikansk telefonbolag. Men dom kanske inriktar sig på gruvarbete också?

Och ljust? Tänk om telefonledningen pajar mitt i natten? Tror du verkligen att mastklättrarna väntar tills det blir ljust? Ne, dom sätter igång så snabt som möjligt, jämfört med er fjollor!

Nån som säger emot mig nudå?

Senast ändrad:
Jaha, okey. Förlåt Mattmus, ska genast leta upp några hjälmar man kan ha i backen.

Återkommer...

Detta är faktiskt en skidhjälm som inlånades av Joacim Karlsson till serien Kenny Starfighter som inspelades i vällingby 2001.

Hjälmen är av märket Jofa, är tillverkad som skidhjälm. Kan användas i backen, men likaså i rymden!
Här med modifierat ögonskydd:

kennybig.jpg

kenny.jpg

Jag ska nog satsa på den ialafall, men ni som inte vågar bryta trenden kan ju köra med en Giro, dom har faktiskt endel fina. Synd att alla har dom bara, men norska Sweet har ju också endel jäkligt snygga! Tror faktiskt att Sweet kan bli stora i år..

Senast ändrad:
alla minns väl Xavier Hoffmans hjälm, knäcker ju allt. Han hade den på någon världscuptävling i halfpipe i Tandådalen för ett anntal år sen.

xavierbig.jpg

R.E.D gör ju annars riktigt feta hjälmar.
Men det är ju kanske inte en ny trend men iaf.

Annars tror jag stenhårt på den
modifierade Jofa hjälmen som användes i K. Starfighter
som Mr BigAir tippsade om ;D !
/G

Senast ändrad:
MKV1.JPG

Ja. tänk dig vad respect du skulle få med denna, slänga upp nån kangaro och så med den här på ;)

Senast ändrad:
Tror Leedom kommer slå riktigt hårt i år. Designen är sjukt clean. Tänk Giro men lite mera slimmade och, i alla fall på mig, skönare passform. Hur som helst skoj att slippa en hjälm halva backen redan har... leedom har ju inte haft någon leverantör i Sverige på ett tag. Ett stort plus är dessutom att de legat i överkant i alla tester vad det gäller nivå av skydd.

www.leedomhelmets.com för mera information.
/Elias

Tillbaka
Topp