Vilken kamera ska jag köpa??? Tips?

bouic

Medlem
Jag är i färd med att köpa en kamera och valet står mellan Nikon D70 och Canons nya Eos 350D.

Är det några som har erfarenheter av båda kameror som kan uttala sig lite?

Nikon D70 kostar 5200 kr och Canon 350D 6600 kr.

Jag var helt inställd på en Nikon till häromdagen då min vän som har en Canon bestämde sig för att köpa ett fast 300 mm tele för 40 papp och en 100-400 zoom. Sånt är ju onekligen trevligt att kunna låna, men är det anledning nog att välja samma märke?

Jag har tyvärr aldrig använt någon av kamerorna men skulle gärna ta emot någon av dom(speciellt d70n nikonfreak som ja är). Båda är bra kameror men ja vet inte riktigt hur mycket bättre 350D är mot 300 men ja antar att 350an är lite vassare än d70, nyare som den är.

350D är ganska lite vilket kan va en nackdel(eller fördel) men kan å andra sidan kompliteras med battpack vilket d70 saknar

Bra sätt att läsa va folk tycker är www.fotosidan.se Här på freeride brukar det alltid sluta med att folk skriker köp en kompakt för den kan du ha i fickan.

Förresten vart har du sett d70 för 5200?

tycker att du ska ta canon, har en sån kamera och tycker den är skitbra. har visseligen inte provat d70 men om du kan låna objektiv för 40 000 så tycker jag inte det är nåt att snacka om :D det handlar ju trots allt mer om objektivet än kameran..

Jag håller med poi. Brorsan hade nyss en d70, men bytte ut den mot en 350D.
På frågan varför, svarade han att den var lite bättre på allt. Lite skarpare, lite mindre brus. (om jag förstod det rätt, jag är ingen expert). Men som poi sa, objektivet är grymt viktigt, så jag tycker absolut du ska köpa 350d!

Tillbaka
Topp